بعد از 12 سال کمک به بیماران و به دنبال تصادف دلخراش؛

این پرستار باردار پس از مرگ هم جان بخشید


۱۴۰۱/۰۱/۱۸ - ۲۲:۰۶ | کد خبر: ۲۰۳۵۷ چاپ

پانزدهم فروردین ماه یک تریلر در آزادراه ساوه - تهران به اتومبیل ال ۹۰ این پرستار که باردار بود و برای بررسی وضعیت جنین سه ماهه‌اش راهی تهران شده بود برخورد کرد

این پرستار باردار پس از مرگ هم جان بخشید
کلانشهر : راضیه مروتی، پرستار 32 ساله بیمارستان مدرس ساوه که ۱۲ سال از زندگی خود را در کسوت پرستاری مشغول مراقبت از بیماران بود پس از مرگ نیز خود را وقف بیماران نیازمند عضو کرد.

به گزارش کلانشهر، مروتی که سابقه انتخاب به عنوان پرستار نمونه را هم داشت، یکی از اعضای کادر درمان داوطلب فعالیت در بخش‌ بیماران حاد تنفسی بعد از شیوع ویروس کرونا بود.او حالا پس از مرگش هم با اهدای اعضای بدنش بار دیگر زندگی بخش بیماران نیازمند عضو شده است.

پانزدهم فروردین ماه یک تریلر در آزادراه ساوه - تهران به اتومبیل ال ۹۰ این پرستار که باردار بود و برای بررسی وضعیت جنین سه ماهه‌اش راهی تهران شده بود برخورد کرد.

مادر خانم مروتی هم که او را در این مسیر همراهی می‌کرد به علت شدت جراحات وارده در همان لحظات اولیه حادثه فوت شد اما این پرستار که علائم حیاتی داشت به بیمارستان محل کارش یعنی شهید مدرس ساوه منتقل شد. با وجود مراقبت‌های درمانی مشخص شد که این کادر درمان دچار مرگ مغزی شده. به دنبال این موضوع و از آنجایی که خانم پرستار پیش از مرگش کارت اهدای عضو دریافت کرده بود، او برای اهدای عضو به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شد که در مرحله اول دو کلیه و کبد او به 3بیمار حیاتی دوباره بخشید. از راضیه مروتی یک پسر ۸ ساله به نام ابوالفضل به یادگار مانده است.