رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور گفت: با اجرای مرحله پنجم طرح درج قیمت تولید کننده، از اردیبهشت امسال همه کالاهای بسته بندی و سوپری مشمول این طرح می شوند.

کالاهای بسته بندی از ابتدای اردیبهشت مشمول طرح درج قیمت تولیدکننده می شوند

کلانشهر: عباس تابش روز شنبه در سنندج در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم در تهیه کالاها تکلیف سنگینی بر عهده وزارت خانه های صمت و جهادکشاورزی است.  

 

وی اضافه کرد: از آنجا که وضعیت معیشتی مردم مطلوب نیست چاره ای جز بهنیه کردن قیمت تولید و مصرف نداریم که اقدامات خوبی هم در این راستا انجام شده است.  

 

رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کشور با اشاره به اینکه نباید از داخل خود را تحریم کرده و کالا با قیمت بالایی عرضه شود، گفت: طرح درج قیمت تولید کننده الزام قانونی است و اجرای آن در اولویت کاری دولت سیزدهم است.  

 

تابش یادآور شد: برآورد ما این است که ۴۰ درصد سطح عمومی قیمت کالاهای مشمول این طرح کاهش پیدا می کند که با اجرای چهار مرحله این طرح، همین اتفاق هم افتاد.  

 

وی اظهار داشت: در ابتدای اجرای این طرح تولیدکنندگان مقاومت می کردند ولی با جلسات متعددی که با تولیدکنندگان و نمایندگان شرکت های پخش و اتاق اصناف تشکیل دادیم همه ملزم به اجرا شدند.  

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مرحله اول طرح درج قیمت تولید کننده با آب معدنی و نوشیدنی ها شروع شد تا طرح در بین تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و خرده فروش ها جا بیافتد.  

 

تابش اضافه کرد: برای مردم قیمت کالاهایی هم چون مرغ و لبنیات مهم است که در مرحله پنجم این کالاها که از اردیبهشت امسال آغاز می شود مشمول طرح می شوند.

نظر شما:

security code