مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

تعطیلی مدارس زنجیره ای از آسیب ها است


۱۴۰۱/۰۱/۲۲ - ۱۵:۵۸ | کد خبر: ۲۰۴۸۱ چاپ

سرپرست آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس زنجیره ای از آسبب ها است لذا حضور دانش آموز در واحدهای آموزشی اهمیت دارد.

تعطیلی مدارس زنجیره ای از آسیب ها است
کلانشهر: محمد فائزی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در رشت اظهار داشت: افت تحصیلی، پرخاشگری دانش آموزان، چاقی و افزایش آسیب چشمی از جمله آسیب های تعطیلی مدارس است. 

 وی با بیان اینکه از ناحیه تعطیلی مدرسه ضرر خواهیم کرد، افزود: التهاب به وجود آمده در ارتباط با آموزش حضوری مصنوعی است و واقعی نمی باشد.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش با اشاره به صداهای ناکوک در ارتباط با آموزش حضوری بیان داشت: اینکه اطلاعیه ای در این باره منتشر شود تنها دغدغه ها بیشتر می شود، ایجاد تشویش و افزایش نگرانی خانواده ها خیلی جالب نیست.

 فائزی در ادامه با بیان اینکه متناسب با افزایش دانش آموزی، ازباد فضای ساخت و ساز را نداشتیم، افزود: میز سه نفره دانش آموزی را نمی پذیرم بنابراین باید از تمام ظرفیت ها از جمله فضای های دیگر آموزشی و طبیعت برای تدریس استفاده شود.

 وی اظهار داشت: حضوری شدن به معنی بمباران درس و تدریس نیست، بارش بیش از حد مطلب بر ذهن دانش آموز، همه را پس می زند. هدف ما از آشتی دادن دانش آموزان با مدرسه بعد ار ٢ سال تعطیلی است، فشار امتحانات پست سر هم را نیز باید برداریم.

 برخورد با مدیر خاطی قاطع خواهد بود

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش در ادامه درباره موضوع سیلی زدن مدیر مدرسه ای به دانش آموز آن مدرسه در پی دعوای ٢ دانش آموز و جداکردن آنان در شهرستان لنگرود اظهار داشت: مدیر آموزش و پرورش لنگرود ورود خوبی در این ارتباط داشته و پرونده در هیات تخلفات تشکیل شده است.

فائزی با تاکید براینکه اقدام مدیر غیرمنطقی بود لذا با او برخورد می شود افزود: معلمی یعنی مادری و پدری کردن و دانش آموز را مانند فرزند خود دوست داشتن، چه بسا که جلوه های این ایثار را داشته و داریم.

 استان گیلان دارای افزون بر ٣٧٠ هزار دانش آموز است.

نظر شما:

security code