مدیرکل راه آهن گیلان خبر داد

رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان


۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۱۵:۲۴ | کد خبر: ۲۰۵۱۲ چاپ

مدیرکل راه آهن گیلان، از جابجایی قریب به ۸۷۵ هزار نفر مسافر در سال ۱۴۰۰ توسط اداره‌ کل راه‌آهن شمال۲ خبر داد که نشان دهنده رشد ۲۰۵ درصدی است.

رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر از طریق ناوگان ریلی گیلان
کلانشهر : غلامحسین ولدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه آمار جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۰ از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده، تصریح کرد: در سال گذشته از مبدا ایستگاه راه‌آهن رشت به طور متوسط روزانه دو رام قطار مسافری اعزام شده و در ایستگاه راه‌آهن قزوین نیز قریب به ۳۰ رام قطار مسافری به صورت روزانه تردد نموده است.

وی ادامه داد: سال گذشته آمار ورودی مسافر ۴۴۱ هزار و ۴۶۵ نفر و آمار خروجی مسافر ۴۳۲ هزار و ۵۷۹ نفر بوده؛ این در حالی است که این ارقام در سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۱۴۴ هزار و ۸۱۹ و ۱۴۲ هزار و ۱۴۶ مسافر می‌باشد.

مدیرعامل راه آهن شمال۲، با اشاره به رشد ۲۰۵ درصدی جابجایی مسافر در سال ۱۴۰۰ از طریق ناوگان ریلی گیلان، گفت: اداره کل راه‌آهن شمال۲ با جابجایی ۸۷۴ هزار و ۴۴ نفر در سال گذشته توانست رشد سه برابری را نسبت به سال ۱۳۹۹ تجربه کند.

ولدی در ادامه با بیان اینکه در نوروز امسال ۷۹ هزار و ۷۹ نفر مسافر توسط ناوگان ریلی اداره کل راه آهن شمال۲ جابجا شده‌اند، تصریح کرد: خوشبختانه استان‌های گیلان و قزوین به سبب برخورداری از جاذبه‌های گردشگری فراوان، همه‌ساله میزبان مسافرین نوروزی زیادی هستند که از این میان سهم راه‌آهن شمال۲ در سال ۱۴۰۱، ورود بیش از ۳۹ هزار مسافر نوروزی بوده است.

وی از رشد ۴۲ درصدی جابجایی مسافرین نوروزی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و یادآور شد: در ایام نوروز، قریب به ۸۰ رام قطار وظیفه خدمت‌رسانی به مسافرین عزیز را داشته‌اند که این قطارها از مبادی رشت و قزوین به مقاصد تهران و مشهد مقدس اعزام می‌شدند.

مدیرعامل راه آهن گیلان، میانگین تاخیر کل قطارها را در ایام نوروز شش دقیقه اعلام کرد و گفت: قطعا کاهش ۲۵ درصدی مدت زمان تاخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از تلاش شبانه‌روزی خدمتگزاران مردم در راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران دارد.