شفت از زیستگاه های مهم قرقاول گیلان


۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۲:۴۲ | کد خبر: ۲۰۵۲ چاپ
شفت از زیستگاه های مهم قرقاول گیلان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: جمعیت و پراکنش مناسبی از قرقال را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رضا زمانی گفت: همه ساله با آغاز فصل بهار به منظور ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت پرنده قرقاول، برنامه ملی سرشماری این گونه در سطح زیستگاه‌های شهرستان اجرا می‌شود. 

وی افزود: سرشماری قرقاول هر سال در دو مرحله بهاره و پائیزه به منظور تعیین جمعیت این گونه حمایت شده و بومی توسط کارشناسان و محیط بانان اداره محیط زیست و تعدادی از همیاران با حضور میدانی در زیستگاه‌های شهرستان از طریق مشاهده مستقیم و آوای پرنده انجام می‌شود.

زمانی خاطرنشان کرد: امسال نیز همانند سالهای گذشته این طرح در سطح 11 زیستگاه مهم این پرنده از اواخر فروردین ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد. آمارها در سنوات گذشته نشان می‌دهد خوشبختانه با توجه به وجود زیستگاه‌های مناسب در سطح شهرستان شفت و حمایتی که در سالهای اخیر از این گونه انجام پذیرفت.

وی افزود: جمعیت و پراکنش مناسبی را در سطح شهرستان داریم و این امر شهرستان شفت را به یکی از زیستگاههای مهم این گونه در سطح استان تبدیل کرده است.

زمانی تصریح کرد: تخریب زیستگاه‌ها، شکار غیرمجاز و رهاسازی گونه‌های غیربومی از عوامل تهدید این پرنده زیبا محسوب می شوند که این اداره در راستای وظایف ذاتی خود با مسببین این عوامل برخورد قانونی بعمل خواهد آورد.