معاون راه و شهرسازی گیلان گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی در زمینی به مساحت ۱۰۸ هکتار در شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود و رودسر آغاز شده است.

آغاز ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن ملی در پنج شهر گیلان

کلانشهر: حسین کشاورز، با اشاره به تامین زمین ۱۰۸ هکتاری در استان گیلان جهت اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: در حال حاضر عملیات اجرایی ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا، لنگرود و رودسر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن توسط کارگزاران راه و شهرسازی از جمله بنیاد مسکن و ستاد اجرایی فرمان امام انجام می شود، گفت: همچنین تعدادی از پروژه ها توسط پیمانکاران راه و شهرسازی در دست اقدام است.

 

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، از تخصیص زمین در تعدادی از شهرهای استان جهت گروه ساخت خبر داد و تصریح کرد: زمین را در اختیار خود متقاضیان قرار می دهیم تا خودشان به صورت گروهی اقدام به تعیین پیمانکار کنند و راه و شهرسازی در بخش صدور پروانه ساختمانی و خدمات مهندسی از آنان حمایت می کند.

 

کشاورز، سهمیه گیلان در طرح نهضت ملی مسکن را ۲۲ هزار واحد در سال دانست و بیان کرد: تاکنون ۱۰۶ هزار متقاضی این واحدها ثبت نام کردند و لذا در حال پایش متقاضیان واجد شرایط هستیم.

 

وی از شناسایی زمین برای توسعه ساخت مسکن توسط کارگزاران خبر داد و یادآور شد: به زودی عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

 

معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با اشاره به ساخت مسکن ملی با مبلغ آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی، افزود: به هر واحد ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات بانک مسکن تعلق می‌گیرد و آورده متقاضی هم متناسب با مساحت واحد انتخابی از ۶۵ تا ۸۵ مترمربع متغیر است.