حد فاصل میدان گیل تا شهر صنعتی؛ پرخطرترین محور شهری استان گیلان

کلانشهر: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان گفت: برابر آمارهای موجود ورودی شهر رشت از سمت تهران حد فاصل تقاطع شهر صنعتی تا میدان گیل به طول ۱۰ کیلومتر دارای بیشترین حوادث منجر به فوت در کل استان طی سال گذشته و امسال است.

 

سرهنگ امیر طالبی با بیان مطالب فوق افزود: علی‌رغم‌‌ مکاتبات و پیگیری های مداوم پلیس راهور برای ایمن سازی، رفع نواقص هندسی و تجهیز این مسیر به امکانات کنترل الکترونیک ترافیک، تاکنون اقدام موثری از سوی متولیان امر صورت نگرفته است لذا شهروندان ساکن مرکز استان و مسافرینی که از داخل و یا خارج استان به سمت شهر رشت تردد می نمایند توجه داشته باشند که محور جاده تهران از میدان گیل تا چهار راه کانال و بلعکس جزء معابر پر ریسک و پرخطر از نظر تصادفات رانندگی است.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: این جاده چندین سال است که به محدوده شهری رشت افزوده شده لاکن تا کنون نسبت به تغییر مبلمان ترافیکی آن از وضعیت جاده ای به شهری اقدامی صورت نگرفته است و رانندگان در زمان تردد در این راه سرعت خود را متناسب با سرعت جاده در نظر می گیرند و این موضوع اصلی ترین علت بروز تصادفات رانندگی در این مسیر است لذا به رانندگان توصیه میکنم هنگام عبور در این مسیر پر خطر با سرعت مطمئنه حرکت کنند تا دچار اتفاق ناگواری نشوند.

 

وی اضافه نمود: روزانه چندین تصادف منجر به واژگونی خودرو در محور جاده تهران اتفاق می افتد که ادامه این روند بسیار نگران کننده است.

 

 رئیس پلیس راهور استان تاکید نمود: مراکز مهمی چون دانشگاه گیلان، شهرک صنعتی رشت و هزاران مجتمع اداری، صنعتی و تجاری در طول این مسیر قرار دارند و این معبر را به یکی از پر ترددترین معابر استان تبدیل نموده اند، اما همچنان شاهد تعلل زیاد و عدم احساس مسئولیت متولیان امر در ایمن سازی این معبر شهری بسیار مهم هستیم. 

 

سرهنگ طالبی در پایان تاکید نمود: ساختار و وضعیت خاص این محور به گونه این است که هنوز نمی دانیم باید این معبر را در کدام گروه از تعاریف معابر ترافیکی در آیین نامه راهور قرار دهیم: جاده، خیابان، بزرگ راه شهری و یا ... 

اما با توجه به قرار گرفتن این معبر در حوزه مدیریت شهری، ماده ۳ و ۲۳ قانون متولی ایمن سازی و تجهیز آن را مشخص نموده و پلیس راهور استان در اجرای وظایف ذاتی خود و حفظ سلامت و ایمنی مردم بدون اغماض و با استناد به تبصر ۳ ماده ۱۴ قانون در تصادفات رانندگی برای متولی ایمن سازی راه نقش تقصیر در نظر خواهد گرفت و افراد متخلف به مرجع محترم قضایی معرفی خواهند شد.