معاون وزیر تعاون:

مهارت آموزی دغدغه امروزمسئولان/شناسایی ظرفیت در کسب مهارت مهم است


۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۲:۴۰ | کد خبر: ۲۰۶ چاپ
مهارت آموزی دغدغه امروزمسئولان/شناسایی ظرفیت در کسب مهارت مهم است

معاون وزیر تعاون با تأکید براینکه امروز مهارت آموزی دغدغه مسئولان کشور است، گفت: شناسایی ظرفیت‌ها و نیازسنجی در هر منطقه برای کسب مهارت ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از مهر، سلیمان پاک سرشت پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای مهارت گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با بیان اینکه مهارت آموزی دغدغه مهم کشور است، اظهار کرد: واقعیت این است که بسیار دیر به اهمیت مهارت آموزی پی برده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم جبران فاصله موجود در حوزه معارت آموزی در کشور، افزود: باید با برنامه‌ریزی در زمینه توسعه مهارت آموزی خلاء‌های سیاست‌های توسعه کسب و کار را جبران کنبم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با انتقاد از کمرنگ بودن هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های ذیربط برای پاسخگویی به مطالبات حوزه مهارت آموزی کشور، گفت: مشکل امروز بسیاری از خانواده‌ها نوع سرمایه‌گذاری برای فرزندان خود به ویژه در حوزه مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه عدم برخورداری و هماهنگی سبب ایجاد خلل در مدیریت مناسب این حوزه می شود، بیان‌کرد: صلاحیت حرفه ای افراد باید در مراکز ذیصلاح تایید شده تا کیفیت یادگیری از طریق آموزش به نوعی تضمین شود.

معاون وزیر تعاون با تاکید بر نقش محوری بنگاه‌های اقتصادی در اشتغالزایی، ادامه داد: لازمه هماهنگی و انسجام در مدیریت مهارت آموزی دانستن یک نظام اطلاعاتی استاندارد از میزان توانمندی یک شهر و یا یک استان در حوزه‌های مختلف است.

پاک سرشت با اشاره به اولویت‌های مهارت آموزی در استان‌ها، اظهار کرد: محلی اندیشی و مدیریت محلی منطبق با فضای هر استان باید صورت گیرد و استان‌ها با توجه به ظرفیت و نیازسنجی باید روی آموزش مهارت تمرکز کنند.

معاون وزیر تعاون در ادامه تصریح‌ کرد: گردشگری و کشاورزی برای بازدهی اقتصادی باید جزو اولویت‌ها و برندهای استان گیلان در حوزه مهارت آموزی قرار گیرد.

نظر شما:

security code