معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع است


۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۱۲:۳۱ | کد خبر: ۲۰۶۹ چاپ
آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می رود. 

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، عباسی با بیان اینکه اولین سه شنبه ماه می مصادف با "روز جهانی آسم" نامگذاری شده است، اظهار کرد: امسال بیست و دومین بزرگداشت روز جهانی آسم مصادف با 17 اردیبهشت ماه است.

وی شعار این روز را «شیوع رو به رشد آسم را متوقف کنیم» دانست و گفت: آسم یک معضل بهداشتی برای کلیه جوامع اعم از توسعه یافته و در حال توسعه به شمار می رود.   

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: براساس آمار سازمان جهانی بهداشت بیش از 334 میلیون نفر از مردم دنیا به بیماری آسم مبتلا هستند که جمعیت قابل توجهی از آنان را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.

عباسی یادآور شد: با توجه به شیوع بالای بیماری آسم در دنیا و افزایش روز افزون این بیماری و عوامل خطر آن، اولین سه شنبه ماه "می" به منظور افزایش دانش عمومی در خصوص بیماری آسم و عوامل خطر آن و جلب مشارکت ذینفعان و برنامه ریزی و همکاری در جهت پیشگیری و کنترل این بیماری، به عنوان روز جهانی آسم نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه آسم یک بیماری مزمن است و تاکنون راه حلی برای ریشه کن کردن آسم پیدا نشده است، ولی این بیماری را می توان به شکلی درمان و کنترل کرد که از بروز علائم آن پیشگیری شود گفت: در صورت کنترل بیماری آسم می توان از زندگی مطلوبی برخوردار بود. باید دانست که علاوه بر درمان دارویی، پرهیز از عوامل محرکی که سبب بدتر شدن آسم می شوند نیز بسیار مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، سرفه، خس خس و تنگی نفس را از علائم شایع آسم عنوان کرد و افزود: گرده های گل و گیاه، عوامل حساسیت زای حیوانات پر، مو یا پوست، قارچ ها و کپک‌ها، دود سیگار و سایر مواد دخانی مانند قلیان و ... از علل آسم است.

نظر شما:

security code