با وجود جمعیت 54 درصدی کارگران و بازنشستگان گیلان؛

تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در استان گیلان وجود دارد


۱۴۰۱/۰۱/۲۹ - ۰۹:۵۷ | کد خبر: ۲۰۶۹۴ چاپ

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان گفت: تنها یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی متعلق به سازمان تامین اجتماعی در رشت وجود دارد و مردم سایر نقاط استان گیلان برای آنکه به خدمات درمانیِ تخصصی دست پیدا کنند، ناچارند کیلومترها راه تا مرکز استان طی کنند.

تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی در استان گیلان وجود دارد
کلانشهر : حسن ایزدی (دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان) با اعلام اینکه بیش از ۵۴ درصد جمعیت استان را کارگران و بازنشستگان تشکیل می‌دهند، گفت: متاسفانه این جمعیت در سطح استان گیلان از خدمات درمانی محروم هستند و در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند. 

ایزدی با اعلام اینکه استان گیلان تنها یک بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی متعلق به سازمان تامین اجتماعی دارد، گفت: این بیمارستان در رشت است و مردم سایر نقاط استان گیلان برای آنکه به خدمات درمانیِ تخصصی دست پیدا کنند، ناچارند کیلومترها راه تا مرکز استان طی کنند و این در حالی است که معلوم نیست بتوانند نوبت درمان بگیرند. 

وی با اعلام اینکه استان گیلان دو میلیون و ۶۰۰ هزار جمعیت دارد، گفت: حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت استان گیلان را کارگران، بازنشستگان و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند که یک بیمارستان برای این جمعیت، به هیچ وجه پاسخگو نیست. 

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان با اعلام اینکه درمان همچون بسیاری از خدمات رفاهی در خدمت پولداران است، گفت: در استان گیلان بیمارستانهای خصوصی بسیاری وجود دارد، اما کدام کارگر یا بازنشسته‌ای را سراغ دارید که بتواند هزینه‌های درمان یک بیمارستان خصوصی را با حقوق‌های ناچیز حداقلی پرداخت کند. 

وی با اعلام اینکه بارها اتفاق افتاده که کارگران و بازنشستگان به دلیل بیماری قلبی یا بیماری‌های حساس دیگر از بیمارستان وقت گرفته‌اند اما نوبت‌های طولانی به آن‌ها داده شده است، گفت: گاها کارگری یا بازنشسته‌ای قبل از آنکه نوبت ویزیت یا درمانش فرا برسد، جانش را بابت بی‌پولی یا بهتر بگوییم کارگر و بازنشسته بودن از دست می‌دهد. 

ایزدی با اعلام اینکه در استان گیلان هفت دستگاه آنژیوگرافی وجود دارد، گفت: در بیمارستان تامین اجتماعی استان گیلان با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار مخاطب، تنها یک دستگاه آنژیوگرافی وجود دارد که اگر به صورت شبانه روزی کار کند، معلوم نیست نوبت یک بیمار کی فرا خواهد رسید. 

وی با اعلام اینکه بیمارستان تامین اجتماعی استان گیلان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار احداث شده، گفت: زمین بیمارستان بسیار بزرگ است و می‌توان با ساختن درمانگاه‌ها و مراکز درمانی دیگر در این زمین، به خدمت‌رسانی برای کارگران و بازنشستگان اقدام کرد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر گیلان از نبود بسیاری از تخصص‌ها در تنها بیمارستان استان گیلان ابراز تاسف کرد و گفت: کارگران و بازنشستگان استان گیلان ناچار هستند برای استفاده از یک تخصص، به بخش خصوصی مراجعه کنند که هزینه‌های سرسام‌آوری بر دوش آنان گذاشته می‌شود. 

وی معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی را مخاطب قرار داد و گفت: انتظار داریم هر چه سریعتر برای بخش درمان استان گیلان فکری اساسی و عاجل اندیشیده شود تا کارگران و بازنشستگان گیلانی به دلیل ناتوانی مالی و نبود امکانات درمانی درمانده نشوند.