کمبود امکانات و 15 روز زمان برای مبارزه با هجوم ملخ مراکشی در رودبار؛

روند کند ملخ کُشی با 5 دستگاه سمپاش و 2 میلیارد تومان بودجه


۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۴:۵۰ | کد خبر: ۲۰۷۷۳ چاپ

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در رودبار گفت:اگر ملخ‌های مراکشی کنترل نشوند، تا ۵۰ کیلومتر در سال می‌توانند جابجا شوند از این رو باید در زمان خود مبارزه انجام شود و ۴۰۰ هکتار سمپاشی با ۵ دستگاه در روز قابل قبول نیست.

روند کند ملخ کُشی با 5 دستگاه سمپاش و 2 میلیارد تومان بودجه
کلانشهر : مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی در نشست هماهنگی مبارزه با آفت ملخ مراکشی استان‌های گیلان، زنجان و قزوین گفت: ۲۴ استان کشور درگیر مبارزه با آفت ملخ است.
سعید معین افزود: سه اصل مهم در مبارزه با ملخ مراکشی شناسایی کانون‌های اصلی، ردیابی کانون‌ها و مبارزه در کانون هاست.
وی با بیان اینکه در هیچ منطقه گیلان به اندازه رودبار ملخ مراکشی وجود ندارد گفت: پارسال در ۳ استان گیلان، زنجان و قزوین مبارزه با آفت ملخ مراکشی به موقع انجام شد و به تدریج سطح آلودگی آفت کاهش یافت.
مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: اگر ملخ‌های مراکشی کنترل نشوند، تا ۵۰ کیلومتر در سال می‌توانند جابجا شوند از این رو باید در زمان خود مبارزه انجام شود و ۴۰۰ هکتار سمپاشی با ۵ دستگاه در روز قابل قبول نیست.
سعید معین با اشاره به اینکه تراکم ملخ‌ها را قبل از باردار شدنشان باید کاهش داد گفت: در استان‌های گیلان، قزوین و زنجان ۱۵ روز فرصت داریم تا مبارزه با ملخ مراکشی انجام شود.
111111111111111
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار هم گفت: برنامه‌ریزی برای پشتیبانی از جهاد کشاورزی در مقابله با آفت ملخ مراکشی در گیلان صورت گرفته است.
عباس صابر با بیان اینکه انتظار همکاری بین استانی داریم افزود: هر ساله پهنه آلودگی ملخ‌های مراکشی در حال افزایش است، تبادل اطلاعات به موقع بین استان‌ها باید صورت بگیرد تا برنامه‌ریزی مناسب برای مقابله انجام شود.
وی افزود: مبارزه باید بر اساس روش‌های علمی باشد و با سرعت انجام شود.
معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار افزود: برای مبارزه با این آفت به پشتیبانی مالی، فکری و تجهیزاتی نیاز داریم، باید اعتمادسازی کنیم و مردم را پای کار آوریم، همه کلیه دستگاه‌های استان و شهرستان هم موظف و مکلف به همکاری و در اختیار گذاشتن امکانات به شهرستان رودبار هستند.
طهمورث عموپور سرپرست فرمانداری رودبار هم گفت: در سفر ریاست جمهوری به گیلان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای مبارزه با ملخ مراکشی و مگس زیتون اختصاص یافته است.