مصایب شیرابه کشتارگاه مرغ کیسم در آستانه اشرفیه برای مزارع برنج

جهاد کشاورزی؛تا سه ماه آینده حل خواهد می شود


۱۴۰۱/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۲ | کد خبر: ۲۰۷۷۹ چاپ

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه گفت: برخی از کشاورزان از ورود شیرابه های کشتارگاه مرغ به شالیزارشان نگران و معترض هستند.

 جهاد کشاورزی؛تا سه ماه آینده حل خواهد می شود
 کلانشهر: مهرداد محمدی مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه در خصوص اعتراض برخی از کشاورزان حاشیه کشتارگاه مرغ کیسم مبنی بر راهی شدن شیرابه این کشتارگاه به شالیزارهایشان اظهار کرد: تصفیه خانه این کشتارگاه مشکل دارد و در حال حاضر مسئولان مربوطه در حال رفع این مشکل هستند.

وی با اشاره به رصد هر روزه وضعیت شیرابه ها توسط ادارات مربوطه افزود: مردم منطقه از ورود شیرابه به مزارع شاکی هستند و مدیریت کشتارگاه به مردم و محیط زیست قول داده است هر چه زودتر مشکل تصفیه خانه کشتارگاه را برطرف کند.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت معتبر در این کشتارگاه فعال است و به همراه مسئولین نیز بازدیدهای مختلفی انجام شده تا رفع نگرانی مردم هر چه سریعتر انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه با بیان اینکه شیرابه های این کشتارگاه به زمین مزارع نفوذ می کنند، تصریح  کرد: ورود شیرابه ها مانع از تولید برنج در شالیزارها می شود و طبق قولی که گرفته ایم دو الی سه ماه آینده مشکل حل خواهد شد.

گفتنی است آبانماه سال گذشته خبرگزاری فارس در گزارشی به انتقادهای مردم آستانه اشرفیه که ساکن اطراف کشتارگاه مرغ کیسم هستند پرداخت و نوشت: در کشتارگاه مرغ کیسم  شهرستان آستانه‌اشرفیه روزانه ۵۰ الی ۶۰ هزار کشتار انجام‌شده و مسؤولان این کشتارگاه اقدام به سوزاندن پسماندهای خود می‌کنند و علاوه بر آن دستگاهی جدید برای تبدیل خون مرغ‌ها به پودر خوراک دام تهیه نموده که به نظر می‌رسد تجهیزات و فیلترهای لازم را نصب نکرده‌اند و پیرو این اقدام بوی بسیار بد و آزاردهنده‌ای در سطح شهر به‌خصوص در شب‌ها به راه می‌افتد.

نصب سیستم فاضلاب در کشتارگاهی با این حجم از کشتار یکی از اقدامات مهم در جهت کاهش آلودگی زیست‌محیطی و رعایت بهداشت عمومی است ولی با کشتار ۶۰ هزار مرغ در کشتارگاه کیسم روزانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار لیتر خونابه تولید و با توجه به اینکه سیستم فاضلاب این کشتارگاه از مدار خارج‌شده است تمامی این خونابه‌ها وارد رودخانه‌ها و اراضی کشاورزی اطراف می‌شود.