مدیر عامل خانه موسیقی عنوان کرد

وعده ای برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی


۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۳:۰۱ | کد خبر: ۲۰۸ چاپ
وعده ای برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی

مدیر عامل خانه موسیقی از قول رییس سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص عددی در بودجه برای فارغ‌التحصیلان رشته موسیقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، حمیدرضا نوربخش درباره حمایت خانه موسیقی به عنوان نهاد صنفی اهالی موسیقی از فارغ‌التحصیلان این رشته توضیح داد: سال گذشته در جشن سالانه خانه موسیقی که محمدباقر نوبخت ـ رییس سازمان برنامه و بودجه ـ حضور داشت، در این باره صحبتی مطرح کردم. بعد از آن آقای نوبخت جلسه‌ای گذاشت و معاونت فرهنگی سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد که این کار انجام شود.

او اظهار کرد: ما در حال تلاش هستیم تا سازمان برنامه و بودجه عددی را برای اشتغال فارغ التحصیلان موسیقی در نظر بگیرد و آقای نوبخت نیز قول آن را داده است. 

مدیر عامل خانه موسیقی با بیان اینکه ما نهاد صنفی هستیم، اظهار کرد: از نظر ساز و کار تشکیلاتی، نه امکانات مالی و نه امکانات اجرایی داریم. ما نهاد صنفی تخصصی هستیم که می‌توانیم حمایت‌های صنفی انجام دهیم. طبیعتا می‌توانیم حد فاصل دولت و حاکمیت با هنرمندان باشیم که این کار را می‌کنیم‌.

نوربخش با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جدی ما، جوانان فارغ‌التحصیل موسیقی است، گفت: من در هر تریبونی و در هر سخنرانی حتی در جشن سالانه خانه موسیقی این مساله را مطرح کردم. با وزارت آموزش و پرورش صحبت کردم که فارغ التحصیلان موسیقی به عنوان معلم هنر در مدارس مَشغول کار و جذب آموزش و پرورش شوند.

او بیان کرد: حتی در کمسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین در دیدار با مسؤولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این مساله را مطرح کردم. این مسائل باید در ساز و کار دولت دیده شود.‌

مدیر عامل خانه موسیقی درباره کمک هزینه‌های تحصیلی به قشر دانشجو نیز اظهار کرد: ما امکاناتی نداریم و باید با سازمان برنامه و بودجه صحبت کنیم و ببینیم در این سازمان چنین امکانی وجود دارد با نه اما من تا به حال با چنین موضوعی مواجه نبودم.

نوربخش درباره حمایت خانه موسیقی از دانشجویان، گفت: خانه موسیقی در حیطه وظایفش حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد. فارغ‌التحصیلان موسیقی برای موضوعاتی مثل بیمه‌ و صنفی به شکل اتوماتیک عضو خانه موسیقی می‌شوند و ما در آیین‌نامه عضویت بخش خاصی برای فارغ‌التحصیلان داریم. امیدوارم بتوانیم برای اشتغال‌ آنها نیز کاری انجام دهیم.