استاندار گیلان عنوان کرد

پاکسازی ۶ هزار هکتاری باغات رودبار از ملخ مراکشی


۱۴۰۱/۰۲/۰۱ - ۱۸:۲۳ | کد خبر: ۲۰۸۰۹ چاپ
پاکسازی ۶ هزار هکتاری باغات رودبار از ملخ مراکشی

کلانشهر: استاندار گیلان بر لزوم افزایش امکانات لجستیکی، استفاده از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و شتاب در سم‌پاشی اراضی برای جلوگیری از گسترش آفت ملخ مراکشی به باغ‌های زیتون شهرستان رودبار و آسیب به دست‌رنج مردم عزیز این منطقه تاکید کرد.

اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از باغ های زیتون رودبار و روند مبارزه با آفت ملخ مراکشی در این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به هجوم ملخ‌های معروف به مراکشی به حدود ۳۰ هزار هکتار از مزارع مناطق اطراف لوشان و بخشی از زنجان و قزوین اظهار کرد: تاکنون حدود ۶۰۰۰ هکتار پاکسازی شده و از همه ظرفیت‌ها برای سم‌پاشی منطقه استفاده می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود دهیاران، شوراهای اسلامی، بسیج و مردم عزیز در امر پاکسازی منطقه مشارکت کنند تا از گسترش آن جلوگیری به عمل آید.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر لزوم افزایش تعداد ماشین‌آلات و نیروهای لازم و بهره‌گیری از امکانات نهادهای مختلف برای شتاب در روند اقدامات تاکید کرد.

عباسی به تلاش باغداران زیتون و اهمیت آن برای استان اشاره کرد و افزود: رفع مشکل و مبارزه با آفت ملخ، مورد توجه دولت قرار دارد و در این مسیر با تامین اعتبار، حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی گفت: حاصل دست‌رنج مردم عزیز نباید آسیب ببیند و با کمک همگان، این نگرانی برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان همچنین از منازل مسکونی خیابان شهید میرزایی لوشان که با مشکل نفوذ و نشت آب مواجه شده اند، بازدید و به متولیان امر تکلیف کرد تا برای علت یابی، بازسازی و رفع این مشکل که سال‌های متمادی استمرار داشته، به سرعت وارد عمل شوند.

استاندار گیلان در جمع راهپیمایان روز قدس رشت:
 پیروزی نزدیک است و بزودی نماز در قدس اقامه خواهد شد

نظر شما:

security code