ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین سفر به مسکو برای مذاکرات مستقیم با مقام های روسیه به منظور پایان دادن به جنگ در کشورش را منتفی دانست.

زلنسکی سفر به مسکو برای مذاکره با مقام‌های روسیه را منتفی دانست

کلانشهر: به گزارش خبرگزاری رویترز، وی گفت: به نام کشورم، برای بازدید از هر مکانی در این سیاره آماده ام، اما مطمئنا این مساله اکنون نخواهد بود و قطعا آنجا مسکو نخواهد بود. این امر غیرممکن است.

 

وی افزود: با این همه، تحت شرایط متفاوت و با وجود حاکمان متفاوتی در مسکو، هر چیزی امکان پذیر است.

 

این سخنان در حالی منتشر شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در بزرگترین نبرد اوکراین ادعای پیروزی کرده است.

 

زلنسکی گفت که رهبری سیاسی روسیه با حمله به اوکراین مرتکب اشتباه فاجعه باری شد و پای مردم روسیه را به میان کشید. از این پس، بسیاری از کشورها دیگر نگران این مساله نیستند که آیا یک روسی خوب است یا بد. با همه روس ها به نحو بدی رفتار خواهد شد. در نهایت، این به من مربوط نیست، اما باید مردم روسیه را بترساند.

 

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه/۲ اسفند ۱۴۰۰ با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

 

وی سه روز پس از آن نیز در ۵ اسفند/۲۴ فوریه آغاز «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین همچنان ادامه دارد و چند روز دیگر وارد سومین ماه خود می شود.