استاندار گیلان با بیان اینکه کار سازمانهای بیمه‌ای و بانکها بنگاه داری نیست، گفت: اجازه نخواهیم داد که با بنگاه داری واحدهای تولیدی استان را همانند گذشته به خاک سیاه بکشانند.

 یک چهارم جمعیت گیلان زیر خط فقر هستند/اجازه نمی دهیم با بنگاه داری واحدهای تولیدی را به خاک سیاه بکشانند
کلانشهر : اسدالله عباسی روز سه شنبه در نشست هیئت اندیشه ورز سازمان بسیج کارگران و جمعی از نخبگان و فرهیختگان عرصه تولید و صنعت استان افزود: وقتی درآمد سازمانهای بیمه ای براساس بنگاه‌داری باشد، زمانی که درآمدشان کاهش پیدا کند توانایی پاسخ به مطالبات را ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان، وی همچنین با اشاره به تملک تعدادی از واحدهای تولیدی توسط بانکها در استان اظهار داشت: متاسفانه بانکها نیز همانند شرکت های بیمه‌ای در مسیر بنگاه داری حرکت کرده و میدان‌دار تملک واحد تولیدی شده اند که نتیجه آن رکود واحد تولیدی و زیان بانکهاست.

استاندار گیلان افزود: دستیابی به اقتصاد بدون وابستگی نفت فقط از راه تولید میسر است و اگر بانک ها خود نمی توانند تولید واحدهای تحت تملک را به حداکثر برسانند باید خلع ید ضورت گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان گفت: اجازه نمی دهیم بخشی از بنگاههای بزرگ مثل آنچه برای رشت - الکتریک ایجاد شد، به خاک سیاه بنشینند.

عباسی ادامه داد: در دهه های گذشته برخی کج سلیقگی ها و برخی رفتارهای نادرست مدیران در واگذاری واحدها به بخش خصوصی باعث شد که کارخانجات به نااهلش سپرده شود و این مهم حاصل رفتار مدیریتی بوده است.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: باور به توانمندی ها و باورها و به روزرسانی و تولید براساس دانش بنیان مقرون به صرفه شدن تولید را درپی خواهد داشت.

عباسی با تاکید بر ضرورت حفظ آمایش سرزمینی گفت: تاکنون ۱۱۴ مجوز بی نام در بخش های مختلف برای سرمایه گذاری صادر شده و باید جاهای غیر مولد را تبدیل به مولد کنیم.

حدود ۶۰۰ هزار نفر در گیلان زیر خط فقر هستند

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه یک چهارم جمعیت گیلان زیر خط فقر هستند، اظهار داشت: از حدود ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر جمعیت استان حدود یک چهارم یعنی نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر زیر خط فقر هستند که باید برای رفع این مشکل ظرفیت های تولید را افزایش دهیم .

وی بر لزوم در کنار هم قرار گرفتن صمت و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد و گفت: باید بر فرهنگ کار و تولید متمرکز شویم و با اعتبارات سفر و اختیاراتی که به استان واگذار شده می توانیم به اهداف مان برسیم.

عباسی با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار شرکت اقتصادی در استان وجود دارند که می خواهند به تولید برسند، گفت: ۵۰ بنگاه اقتصادی نیز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که باید برای اتمام این پروژه ها اهتمام داشت.

استاندار گیلان با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مختلف بانکی در استان گفت: بانک های خصوصی حق بردن سپرده مردم را به استان های دیگر و یا حتی مرکز را ندارند و اگر چنین عملکردی داشته باشند، دستگاههای مرتبط آنها را معرفی کنند تا تعطیل شان کنیم.

وی همچنین از فراخوان بین المللی برای سرمایه گذاری در استان خبر داد و گفت: از گیلانی های سراسر کشور و جهان دعوت می‌کنیم تا در صورت تمایل در استان سرمایه‌گذاری کنند و به توسعه استان شان کمک کنند.

نظر شما:

security code