حتی داروهای معمولی هم کمیاب شده اند

امروز مردم برای تهیه یک نسخه معمولی به چند داروخانه مراجعه می کنند


۱۴۰۱/۰۲/۰۷ - ۰۹:۳۴ | کد خبر: ۲۰۹۶۷ چاپ

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فروش دارو بسیار کمیاب شده است به طوری که مردم برای تهیه یک نسخه معمولی باید به چندین داروخانه مراجعه کنند.

امروز مردم برای تهیه یک نسخه معمولی به چند داروخانه مراجعه می کنند
کلانشهر : همایون سامیح نجف آبادی در گفت‌: درباره گرانی دارو و کنترل بازار این مایحتاج جامعه گفت: بهتر بود وزارت بهداشت قبل از تقدیم لایحه بودجه به مجلس برنامه‌ریزی دقیقی در مورد کنترل قیمت دارو در سال ۱۴۰۱ می داشت، بسیاری از مسئولین وزارت بهداشت در مجلس و کمیسیون حاضر شدند و نظرشان بر این بود با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مشکلی برای گرانی دارو و فشار بر بیماران وجود نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از سوی دیگر زمانی که بررسی بودجه در مجلس آغاز شد و به صحن آمد رئیس بانک مرکزی به مجلس تشریف آورد و هنگام بررسی بودجه تاکید کرد باید حتما ارز ۴ هزار و ۲۰۰  تومانی حذف شود و مدعی شد در غیر اینصورت ضرر به بانک مرکزی و بودجه کشور وارد خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید قبل از سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های دقیقی در  مورد تقبل بیمه‌ها و قیمت‌های جدید انجام می‌شد که بیمه‌ها با آمادگی کامل به سال ۱۴۰۱ وارد شوند تا بتوانند مسائل را کنترل کنند. از بیشتر مسئولین این سوال پرسیده می‌شد چگونه می‌توانید کاری کنید که فشار زیادی از لحاظ قیمتی به مریض‌ها وارد نشود؟ همه می‌گفتند بیمه‌ها این کار را به خوبی انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر دولت حقوق و دستمزد را بسیار زیاد کرد، این افزایش حقوق کارگران خودش باعث تورم بسیار شدیدی شده است. با توجه به اینکه ارز و دارو هنوز وارد نشده است فقط افزایش هزینه کارگر و کارخانه باعث شد حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد بدون آزاد شدن حذف ارز ترجیحی قیمت‌ها بالا برود.

وی بیان کرد: بیمه‌ها از ابتدا اعلام کردند افزایش قیمت تا ۴۰ درصد برای‌شان قابل تحمل است و گفتند نهایت سعی خودمان را می‌کنیم حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد تغییر قیمت به خاطر بالا رفتن قیمت ارز و حذف ارز ترجیحی و فشاری به آنها می‌آید را تحمل کنند و افزایش قیمت را می‌پذیرند.

نجف آبادی با بیان این‌که تاکنون دارو و مواد اولیه با ارز آزاد وارد نشده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش حقوق و دستمزد کارگران تورمی حدود ۳۰ الی ۴۰ درصد را شاهد هستیم بدون اینکه قیمت ارز تغییر کند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: معتقدم بهتر بود به تمامی مسائل با نگرش علمی‌تر نگاه می‌شد بعد این تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گرفت. بهتر بود  کسانی که می‌گویند من توانایی کنترل قیمت دارو را دارم بیشتر به حرف خودشان توجه می.کردند و بعد نظر می‌دادند تا این مسائل پیش نیاید.

وی افزود: امروز در نهایت به جایی رسیدیم دارو بسیار کمیاب شده است آن هم نه داروهای خاص بلکه داروهای بسیار معمولی؛ به طوری که مردم برای اینکه یک نسخه خودشان را تکمیل کنند به چند داروخانه مراجعه می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: صحبت‌ها در مورد دارو به یک طرف متأسفانه در مورد گندم، آرد و قیمت نان با تاکیدات فراوانی که قرار بود گران نشود، امروز مشاهده می‌کنیم قیمت آرد و گندم بالا رفته است که امیدواریم دولت در این مورد برنامه.ریزی داشته باشد.

وی گفت: انتظار می‌رفت با توجه به تغییر دولت آقای رئیسی به خلأها و مسائل اجرایی که از دولت قبل باقی مانده است پی‌ ببرند و منتظر جبران‌شان بودیم که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

نظر شما:

security code