امام جمعه رشت: فرهنگ مقاومت و جهاد جوانان فلسطینی متاثر از فلسفه ی انقلاب اسلامیست و تداوم این راه به نجات مردم مظلوم فلسطین ختم خواهد شد.

آیت الله فلاحتی: حمایت ایران اسلامی از مردم مظلوم فلسطین

کلانشهر: نماینده ی ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های امروز نمازجمعه رشت با اشاره به شکل گیری فرهنگ مقاومت و جهاد بین جوانان فلسطینی این اقدام موثر و راهگشا را متاثر از فلسفه‌ی انقلاب اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: تداوم این راه به نجات مردم مظلوم فلسطین ختم خواهد شد.

آیت الله فلاحتی همچنین با اشاره به خیانت‌های برخی سران عرب مبنی بر سازش با رژیم غاصب اسراییل و نادیده گرفتن حقوق مردم مظلوم فلسطین افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز با درایت و آگاهی کامل از تحولات منطقه و جهان اسلام تاکید کرده اند تنها راه نجات مردم مظلوم فلسطین و بازپس گیری سرزمین آباء و اجدادیشان، مقاومت جانانه و مقابله با زیاده خواهی رژیم غاصب اسراییل است و ایران اسلامی با الهام از آرمان‌ها و راه پاک شهدا از مردم مظلوم فلسطین حمایت خواهد کرد.

امام جمعه‌ی رشت در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال تولید دانش بنیان و اشتغالزا، بر ضرورت حمایت حداکثری از نیرو‌های مولد جامعه تاکید کرد و با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، این قشر زحمتکش را مولدان عرصه‌ی تولید و صنعت عنوان کرد.

وی همچنین دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت معلم شهید استاد مرتضی مطهری و روز معلم را گرامی داشت و افزود: احترام به جایگاه معلم که هم راستا با رسالت انبیاءست باید مورد توجه و دقت نظر همگانی قرار گیرد.

آیت الله فلاحتی در پایان سخنانش به معضل کمبود آب کشاورزی در فصل زراعی پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه برآورد‌ها حاکی از کاهش ۵۰ درصدی ذخایر آب کشاوری ست، راه برون رفت از این مشکل و پیشگیری از خسران‌های احتمالی در این بخش را مستلزم همکاری و تعامل مجموع دست اندرکاران و مدیران اجرایی با شالیکاران گیلانی عنوان کرد و گفت: در صورت صرفه جویی و بهره گیری بهینه از تمامی منابع و ذخایر موجود آب کشاورزی در استان امید می‌رود سال زراعی خوب و پر محصولی در انتظار شالیکاران زحمتکش استانمان باشد.