استعفای نماینده بریتانیا به دلیل تماشای فیلم پورن در پارلمان

نماینده مجلس:دنبال وب سایت های تراکتور بودم اتفاقی به پورن رسیدم


۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۰:۴۷ | کد خبر: ۲۱۰۸۳ چاپ

محافظه‌کاران متهمند که تا قبل از رسانه‌ای شدن این ماجرا و انتشار نام نیل پریش، در رسیدگی به مساله کوتاهی کردند.

نماینده مجلس:دنبال وب سایت های تراکتور بودم اتفاقی به پورن رسیدم
کلانشهر : "نیل پریش" نماینده مجلس نمایندگان بریتانیا در مصاحبه‌ای با بی‌بی‌سی بعد از اینکه تایید کرد دو بار در پارلمان ویدئوی پورنوگرافیک تماشا کرده، اعلام کرد که از نمایندگی استعفا می‌کند.

پریش که از سال ۲۰۱۰ یکی از بخش‌های شهرستان دوون انگلستان را در پارلمان نمایندگی می‌کند، گفت که در «لحظه‌ای از جنون» دست به این کار زده است.
او گفت که برای نخستین بار به طور تصادفی و در حالی که به دنبال وب‌سایت‌های تراکتور بوده، فیلم پورنوگرافیک تماشا کرده است.
ظاهرا ادعای پریش این است که به دلیل شباهت واژه‌های تراکتور و «اکتور» به معنای بازیگر، از وب سایت‌هایی که در آنها بازیگران (اکتورهای) پورنوگرافیک بوده‌اند، سردرآورده است. اما به گفته او، دومین بار که در مجلس عوام این اتفاق رخ داده، عمدی بوده است.
فیلم‌های پورنوگرافیک به فیلم‌هایی گفته می‌شود که در آنها روابط جنسی، بدون محدودیت‌های معمول به نمایش درمی‌آیند.

روز جمعه و در پی طرح اتهامات علیه آقای پریش، عضویت او در حزب حاکم محافظه‌کار بریتانیا معلق شد.
دو نماینده زن پارلمان او را متهم کردند که در نزدیکی آنها، بر روی گوشی موبایلش محتوای پورنوگرافیک تماشا کرده است.
پریش در مصاحبه‌ای اختصاصی با «بی‌بی‌سی جنوب غربی» درباره نخستین بار که این اتفاق رخ داد گفت: «وضعیت خیلی مضحکی بود. من دنبال تراکتور می‌گشتم. بعد به یک وب‌سایت دیگر رفتم که اسمش شبیه بود و کمی (پورنوگرافی) تماشا کردم که البته نبایست این کار را انجام می‌دادم.»

این سیاستمدار بریتانیایی در عین حال، «جرم بزرگتر» خود را دومین باری توصیف کرد که چنین محتوایی تماشا کرده است.
او اعتراف کرد که دفعه دوم عمدی بوده و در مجلس عوام در حالی که منتظر بوده تا نوبتش شود و رای بدهد محتوای پورنوگرافیک تماشا کرده است.
او گفت کاری که انجام داده «کاملا و قطعا اشتباه بود» و اضافه کرد: «من باید با این موضوع برای باقی عمرم زندگی کنم. من اشتباه بزرگی مرتکب شدم و اینجا آمده‌ام تا به همه بگویم (که چه کرده‌ام).»

او در حالی که احساساتی شده بود، گفت بعد از دیدن آسیبی که به خانواده‌اش، مردم حوزه انتخابیه‌اش و سازمان‌های محلی وارد کرده، تصمیم گرفته که کناره‌گیری کند.
نیل پریش گفت: «من اشتباه کردم. احمق بودم. عقل از سرم پریده بود.»
پریش همچنین متهم شده که محتوای پورنوگرافیک را به این امید که دیگران هم ببینند بر روی موبایلش مشاهده کرده؛ اتهامی که او در این مصاحبه تکذیب کرد. او گفت: «من واقعا عذر می‌خواهم. کامل و همه‌جانبه عذرخواهی می‌کنم. قصد من مرعوب کردن دیگران نبود.»
سنجام دوبون‌ایر، رئیس درسایه مجلس نمایندگان از حزب کارگر، از تصمیم پریش استقبال کرد و گفت که مردم تیورتون و هانیتون (حوزه انتخابیه پریش) «لیاقت‌شان بیشتر از این است.»
او گفت: «حیرت‌انگیز است که محافظه‌کاران گذاشتند این افتضاح چند روز ادامه پیدا کند.»
آنجلا رینر، معاون رهبر حزب کارگر نیز روایت نیل پریش را درباره وب سایت تراکتور زیر سوال برد. او گفت: «او دنبال تراکتور بوده و از اکتورهای پورن سردرآورده؟ حتما نیل پریش فکر می‌کند همه شماها دیروز به دنیا آمده‌اید.»
اصطلاح «دیروز به‌دنیا آمده» در انگلیسی، کنایه‌ای است برای توصیف کسانی که بسیار ساده‌لوح و زودباور هستند؛ همانند نوزادی که دیروز پا در این جهان گذاشته است.
همچنین معاون رهبر حزب لیبرال دموکرات نیز از محافظه‌کاران خواست که به‌سرعت، انتخابات ویژه را برای پرکردن جای نیل پریش برگزار کنند.

دیزی کوپر گفت: «خیلی ناراحت‌کننده است که نیل پریش آخرسر مجبور به استعفا شد، بعد از اینکه حزب محافظه‌کار روزهای متوالی در بررسی اتهاماتش کم‌کاری کرد.»

محافظه‌کاران متهمند که تا قبل از رسانه‌ای شدن این ماجرا و انتشار نام نیل پریش، در رسیدگی به مساله کوتاهی کردند.