مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت: جشنواره بهار نارنج روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جشنواره بهار نارنج در کومله لنگرود برگزار می‌شود
کلانشهر: ولی جهانی با اعلام این خبر اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی یکی از روش‌های مناسب برای ایجاد جاذبه‌های گردشگری و توزیع گردشگران در سطح استان در ایام مختلف از سال است و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان به عنوان متولی برگزاری جشنواره‌های تخصصی گردشگری در نظر دارد با توجه به بهبود شرایط کرونا و از سرگیری ورود مسافرین و گردشگران نسبت به برگزاری جشنواره‌های متنوع در سطح شهرستان‌های استان گیلان اقدام کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: یکی از جشنواره‌های پر مخاطب که در طول سالیان گذشته میزبان گردشگران مختلفی از سطح استان و کشور بوده جشنواره بهار نارنج کومله شهرستان لنگرود است که در روز پنج‌شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان لنگرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر کومله برگزار می‌شود.

جهانی گفت: آداب و سنن مرتبط با بهارنارنج در شهرستان لنگرود از قدمت دیرینه برخوردار بوده و یکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره، معرفی خرده‌فرهنگ‌های مرتبط با این محصول در آئین‌های سنتی مردم این منطقه و همچنین آشنایی هرچه بیشتر گردشگران با جاذبه‌های مختلف گردشگری استان گیلان است.

وی تصریح کرد: همچنین به منظور حمایت از هنرمندان بومی منطقه، بیش از ۳۰ غرفه عرضه محصولات محلی در کنار برگزاری برنامه‌ها و نمایش‌های محلی پیش‌بینی شده است.


نظر شما:

security code