ناظر گمرکات استان گیلان :

پنج هزار تُن روغن خام به گمرکات استان گیلان وارد شد


۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۵:۰۸ | کد خبر: ۲۱۱۲۸ چاپ

امیدواریم مراحل صدور مجوز از سوی دستگاههای مربوطه برای وارد کنندگان با سرعت بیشتری طی شود و بزودی شاهد آرامش در بازار روغن و رفع نگرانی های مردم استان گیلان باشیم

پنج هزار تُن روغن خام به گمرکات استان گیلان وارد شد
کلانشهر :ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی از ورود بیش از پنج هزار تن روغن خام جدید به گمرکات استان گیلان خبر داد و افزود: این مقدار روغن خام مجموع واردات استان را در سال جاری به ۴۰ هزار تن رساند.

ابوالقاسم یوسفی نژاد صبح روز دوشنبه  گفت : التهاباتی که اخیراً در خصوص کمبود روغن در بازار بوجود آمد، نگرانی مردم کشور و استان گیلان را در تامین این ماده اولیه خوراکی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه استان گیلان به دلیل همجواری با کشورهای اوراسیا یکی از مهم ترین مجرای تامین روغن خوراکی است، افزود: امیدواریم مراحل صدور مجوز از سوی دستگاههای مربوطه برای وارد کنندگان با سرعت بیشتری طی شود و بزودی شاهد آرامش در بازار روغن و رفع نگرانی های مردم استان گیلان باشیم.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیر کل گمرک انزلی با بیان اینکه گمرکات استان گیلان آمادگی دارند به صورت شبانه روزی عملیات ترخیص کالاهای اساسی را سرعت بخشند ادامه داد: هم اکنون روند ورود و ترخیص کالاهای اساسی به استان گیلان سرعت یافته است.

یوسفی نژاد خاطر نشان کرد: در گمرکات استان گیلان کالاهای اساسی دپو شده نداریم و این روند در سال جاری ادامه یافته و شاهد ورود کالاهای اساسی در کشور و استان گیلان باشیم .

گمرکات گیلان بعلت موقعیت راهبردی و ژئوپلتیک همواره از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده است. گمرک بندرانزلی در طول تاریخ همواره بعنوان دروازه ورود به اروپا و شاهرگ اتصال شمال به جنوب شناخته می شد و هم اکنون نیز جایگاه مهم و حساس خود را بعنوان یکی از مراکز مهم ورود کالا به کشور و نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب حفظ کرده است.

در حال حاضر رویه های، واردات قطعی، صادرات قطعی ، ترانزیت داخلی، ترانزیت خارجی ، ورود موقت، خروج موقت خودرو ، هدیه و سوغات، مرجوعی و مسافری در این گمرک اجرا می شود.

گمرک انزلی به عنوان مهمترین گمرک شمالی حاشیه کاسپین با واقع‌شدن در کریدور شمال ـ جنوب و همسایگی دریایی با کشورهای روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان با راه‌اندازی و اجرای برنامه‌های مختلف سیستمی طی این سالها گامهای بلندی جهت ارائه خدمات گمرکی ( واردات قطعی ـ صادرات قطعی ـ ترانزیت داخلی ، خارجی وکارنه تیرـ ورود موقت ـ امانات پستی ـ مبادلات مرزنشینان ) به صورت مکانیزه برداشته‌است.