زنان ایران،عربستان را کنار زدند

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایشی در منطقه/در لوازم آرایشی «رنگی» اول جهان هستیم


۱۴۰۱/۰۲/۱۲ - ۱۷:۰۳ | کد خبر: ۲۱۱۳۹ چاپ

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: شاهد رشد قارچ گونه لوازم آرایشی تقلبی هستیم و این لوازم غیر بهداشتی و قاچاق اقتصاد پنهانی را در حوزه لوازم آرایشی تشکیل دادند که سرمایه در گردش آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است

ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایشی در منطقه/در لوازم آرایشی «رنگی» اول جهان هستیم
کلانشهر: نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی گفت: بررسی داده‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد در مصرف لوازم آرایشی رتبه اول منطقه را داریم.

موسی احمدزاده کشور ما در منطقه رتبه اول مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد، البته ۵ سال پیش بررسی‌ها حکایت از آن داشت که ما در مجموع مصرف یعنی هم لوازم آرایشی و هم بهداشتی در جهان هفتم و در منطقه بعد از عربستان رتبه دوم را داشتیم. او افزود: در زمینه مصرف لوازم آرایشی «رنگی» هم ایران رتبه اول جهان را دارد.

وی افزود: بنده به عنوان یک پژوهشگر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به این نتیجه رسیدم که مصرف عربستان به خاطر تردد زائران است و در واقع ما اکنون رتبه اول مصرف مواد آرایشی در منطقه هستیم.

احمدزاده با اشاره به رشد قارچ گونه لوازم آرایشی تقلبی گفت: این لوازم غیر بهداشتی و قاچاق اقتصاد پنهانی را در حوزه لوازم آرایشی تشکیل دادند که سرمایه در گردش آن به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی بالاترین مصرف در لوازم آرایشی و بهداشتی را رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمیل عنوان کرد و افزود: بسیاری از وسایل آرایشی که فروش بالایی دارد در زیرزمین‌ها و به صورت غیر بهداشتی تهیه می‌شود.

نایب رییس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی با اشاره به تعرفه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: کمیته ۵ نفره‌ای از نخبگان اتاق بازرگانی و وزارت صمت تشکیل شده که قرار است تعرفه‌های واردات را بازنگری کنند.

وی افزود: بعد از ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در این حوزه بسیار افزایش یافت به خاطر اینکه نمی‌توانیم به مصرف کننده بگوییم چه وسیله‌ای را استفاده کند و چه وسیله‌ای را استفاده نکند.