سرپرست آموزش و پرورش گیلان عنوان کرد

کمبود ۱۴۰۰ معلم مقطع متوسطه و هنرستان در گیلان/تسهیلات ۴۰ میلیونی به فرهنگیان در طرح مسکن ملی


۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۸:۰۳ | کد خبر: ۲۱۱۸۳ چاپ

محمد فائزی از جذب ۵۰۱ نیرو در آزمون استخدامی آموزش و پرورش گیلان که در آینده برگزار می شود خبر داد و گفت: این نیروها در مقاطع مختلف و با توجه به نیاز شهرها جذب می شوند

کمبود ۱۴۰۰ معلم مقطع متوسطه و هنرستان در گیلان/تسهیلات ۴۰ میلیونی به فرهنگیان در طرح مسکن ملی
کلانشهر: سرپرست آموزش و پرورش گیلان،با اشاره به تورم نیرو در مقطع ابتدایی،اضافه کرد:گیلان جزو پنج استان کشور در مازاد معلم مقطع ابتدایی است و ۱۴۰۰ نیرو در سایر مقاطع کمبود داریم؛ البته هیچ کلاسی خالی از معلم نیست.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، محمد فائزی آموزش و پرورش را یک سکوی پرش به سوی چشم اندازهای نظام دانست و اظهار کرد:بدون آموزش و پرورش و تحولات درون آن قادر نخواهیم بود به چشم اندازهای مد نظر رهبری در حوزه های مختلف دست پیدا کنیم.

وی آموزش و پرورش را نیازمند بازنگری و رویکرد تحولی دانست و افزود: اساتید و معمان باید در روزآوری دانش و بالا بردن مهارت های تخصصی و ارتقای دانسته های حوزه فناوری اهتمام داشته باشند.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان در گفت وگوی ویژه خبری باران، برنامه ریزی های حوزه آموزش و پرورش را تحولی و رو به جلو دانست و بیان کرد: فقط دانش ما را به قله های پیش بینی شده توسعه نمی رساند و تربیت یک نسل بالنده، پیشرو و مطالبه گر مد نظر است که زیرساخت آن در مدرسه قرار دارد.

فائزی، با تاکید بر لزوم تحقق عدالت آموزشی و بالا بردن مهارت های دانش آموزان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش در راستای تمدن اسلامی مورد تاکید رهبر انقلاب حرکت می کند.

وی با اشاره به آخرین وضعیت طرح رتبه بندی معلمان، یادآور شد: طرح رتبه بندی معلمان بعد از سال ها انتظار به مرحله عملی نزدیک شده و آیین نامه اجرایی آن در دست تدوین است و هفته آینده تقدیم هیدت دولت جهت نهایی شدن خواهد شد و برای ابلاغ و اجرا به وزارت آموزش و پرورس می رود.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان، از آمادگی مدیران مدارس جهت تهیه مدارک و مستندات آموزشی معلمان در کوتاه ترین زمان خبر داد و گفت: ارزیابی معلمان براساس همین مدارک و مستندات در پنج رتبه انجام می شود.

وی با بیان اینکه سابقه فعالیت معلمان در مدارس ثابت ملاک ارزیابی قرار خواهد گرفت، متذکر شد: مدارک سایر مدارس ضمیمه پرونده رتبه بندی خواهد شد و لذا معلمان فرصت پنج ساله جهت ارتقای رتبه خودشان را دارند؛ البته معلمان مدارس غیر دولتی در طرح رتبه بندی قرار نمی گیرند.

فائزی، کلیه معلمان فعال در مدارس دولتی گیلان را در چارچوب تعریف شده وزارت آموزش و پرورش دانست و عنوان کرد: خرید خدمت و شرکتی و حق التدریس آزاد نداریم و نیاز آموزشی استان به وسیله معلمان شاغل و بازنشسته پوشش داده می شود.

این مدیر، با اشاره به تورم نیرو در مقطع ابتدایی، اضافه کرد: گیلان جزو پنج استان کشور در مازاد معلم مقطع ابتدایی است و ۱۴۰۰ نیرو در سایر مقاطع از جمله متوسطه اول و دوم و هنرستان ها کمبود داریم؛ البته هیچ کلاسی خالی از معلم نیست.

وی از جذب ۵۰۱ نیرو در گیلان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش پیش رو خبر داد و تصریح کرد: این نیروها در مقاطع مختلف و با توجه به نیاز شهرها جذب می شوند.

سرپرست آموزش و پرورش گیلان، با اشاره به ارائه تسهیلات ۴۰ میلیونی حمایتی فرهنگیان در طرح مسکن ملی، گفت: در نظر داریم سه سایت در شرق، مرکز و غرب استان را به تعاونی مسکن معرفی کنیم تا برای همکاران آموزش و پرورش که فاقد مسکن هستند، خانه احداث شود.

وی در پاسخ به این سوال که «پایان سال تحصیلی امسال طولانی تر خواهد بود یا مانند سال های قبل است؟، اظهار کرد: در حال حاضر مصوبه ای مبنی بر طولانی شدن سال تحصیلی نداریم، اما برای دانش آموزان در تابستان برنامه داریم.

فائزی، با بیان اینکه در دوران کرونا به وسیله سامانه شاد آموزش را تعطیل تکردیم، متذکر شد: اگرچه درس ها پیش رفته و عقل ماندگی تحصیلی نداریم، اما شاهد افت تحصیلی پنهان هستیم و لذا با هماهنگی اولیا در تابستان کلاس های اختیاری برگزار خواهیم کرد.