مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان خبر داد

احیای ۳۰۰ واحد راکد صنعتی در گیلان


۱۴۰۱/۰۲/۱۵ - ۱۶:۰۴ | کد خبر: ۲۱۲۱۰ چاپ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: در حدود ۷۰۰ واحد صنایع و بنگاه‌های اقتصادی راکد و تعطیل در سطح استان گیلان وجود دارد که بالغ بر ۳۰۰ واحد قابل احیا هستند.

احیای ۳۰۰ واحد راکد صنعتی در گیلان
کلانشهر : سیاوش آقاجانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام نظر کارشناسان در حدود ۷۰۰ واحد صنایع و بنگاه‌های اقتصادی راکد و تعطیل در سطح استان گیلان وجود دارد که بالغ بر ۳۰۰ واحد قابل احیا هستند و واحدهای دیگر واگذار شده و یا دستگاه‌های آنها قابل احیا نیستند.

وی با اشاره به اینکه به صورت جدی به دنبال احیای این ۳۰۰ واحد هستیم، افزود: از این تعداد ۱۰۰ واحد توسط بانک‌ها تملیک شدند و با توجه به پیگیری نمایندگان دولت در استان به دنبال این هستیم تا این واحدها تعیین تکلیف شده و از ظرفیت تولید و اشتغال آنها بتوانیم استفاده کنیم.

آقاجانی با تاکید بر اینکه نگاه مسئولین استان در حوزه اشتغال و احیای صنایع راکد مثبت است، گفت: به صورت جدی در جلسات رفع موانع تولید و جلسات مرتبط به دنبال استفاده از ظرفیت‌های موجود و بازگشت صنایع راکد به چرخه تولید و اشتغال هستیم.

وی با اشاره به پرداخت ۳۶۰ میلیارد تومان تسهیلات کرونا به صنایع و بنگاه‌های مختلف که در دوران کرونا دچار آسیب شده بودند، تصریح کرد: در حوزه حمایت از صنایع آسیب دیده از کرونا در کشور حائز رتبه اول شدیم و با توجه به اینکه در حال حاضر از اثر سوء کرونا خارج شدیم برنامه ویژه‌ای در دستور کار نیست ولی اگر صنایعی وجود داشته باشد که شرایط بدی دارند می‌توانند مراجعه کرده و در صورت ضرورت مورد حمایت قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر توجه به دانش بنیان بودن در حوزه صنایع استان گفت: در کمیته‌ای که به همین منظور در استان شکل گرفته که دبیر آن پارک علم و فناوری است امیدواریم بتوانیم به صورت ویژه اشتغال مبتنی بر دانش بنیان بودن را در شهرستان های مختلف گیلان دنبال کنیم.