استاندار گیلان گفت: انتظار دارم مسئولان دستگاه‌های ذیربط با به کار گیری حداکثر توان برای احیاء رودخانه های زرجوب و گوهررود، نسبت به ساماندهی وضعیت کنونی این رودخانه‌ها، اقدامات لازم را انجام دهند.

تلاش برای بازگشت حیات به رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت/مشکل فاضلاب ۳ هزار خانوار نخودچر رشت تا شهریور ماه برطرف می شود/تصاویر
کلانشهر : اسدالله عباسی ظهر امروز شنبه از پروژه در حال اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب نخودچر شهرستان رشت بازدید کرد.

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان؛این پروژه در حدود چهار هزار متر با حدود 14 میلیارد تومان اعتبار، در حال لوله گذاری بوده که تا زمان حاضر حدود 1600 متر انجام شده است.

با اتمام این پروژه که طبق وعده زمان آن شهریورماه امسال است؛ مشکل فاضلاب سه هزار خانوار این منطقه برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران؛ با اشاره به بررسی‌های انجام شده در مورد منشأ آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت؛ پهنه سراوان و شیرابه‌های ناشی از زباله ها را یکی از این منشأها اعلام و بیان کرد: تصفیه خانه این منطقه، در حال اورهال است که قادر خواهد بود شش لیتر بر ثانیه، تصفیه انجام داده و شیرابه ها را تبدیل به آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی کند.

وی فاضلاب های شهر رشت را یکی دیگر از این منشأها بیان کرد و ادامه داد: زمانیکه منشأ آلودگی مسدود شود؛ برای آزادسازی حریم اقدام و سپس باید رودخانه ها لایروبی شوند.

دکتر عباسی یادآور شد: مقرر گردیده جلسه‌ای در خصوص آزادسازی بخش حاشیه ای رودخانه ها با نمایندگان رشت در مجلس، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شود.
تلاش برای بازگشت حیات به رودخانه های زرجوب و گوهررود رشت/مشکل فاضلاب 3 هزار خانو

تلاش جدی برای ساماندهی وضعیت کنونی رودخانه های زرجوب و گوهررود از سوی مسئولان دستگاه‌های ذیربط ازجمله آب و فاضلاب، محیط زیست، شهرداری و دیگر نهادها و نیز به کار گیری حداکثر توان برای احیاء رودخانه ها از جمله مواردی بود که استاندار گیلان به عنوان انتظار خود مطرح کرد.

وی با اشاره به اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهوری به گیلان که بتدریج پرداخت می شود، گفت: ضمن آنکه برای این مهم از نظر اعتباری، مشکلی وجود ندارد، از مشارکت سرمایه گذاران نیز در این بخش استقبال می کنیم.

دکتر عباسی اضافه کرد: در آینده ای نزدیک جلسه ای با معاون اجرایی رئیس جمهوری در خصوص وضعیت تالاب و رودخانه ها، برگزار و اقدامات انجام شده از زمان سفر آیت الله رئیسی تا حال حاضر، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با اتصال همه حلقه های مرتبط و اهتمام جدی در این خصوص، شاهد بازگشت حیات رودخانه های زرجوب و گوهررود و زلالی آب این رودخانه ها باشیم.

در این بازدید که محمدرضا احمدی سنگری و سیدعلی آقازاده از نمایندگان شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، با قدردانی از پیگیری های مجدانه استاندار در خصوص پروژه های اثربخش عام المنفعه، فاضلاب گیلان را از جمله مطالبات بحق مردم استان دانستند که سالهاست پیشرفت فیزیکی خوبی نداشته و اکنون در دولت سیزدهم، در دستور کار قرار گرفته است.

نظر شما:

security code