مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

جشنواره «حیران نگین ایران» ثبت می شود


۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۳:۰۴ | کد خبر: ۲۱۲۸۸ چاپ

ثقتی از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره "حیران نگین ایران" خبر داد و گفت: این جشنواره در تقویم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت می شود.

جشنواره «حیران نگین ایران» ثبت می شود
کلانشهر : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، «رضا ثقتی» در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: بندر آستارا از لحاظ داشتن چهره های علمی، فرهنگی و هنری سرآمد استان گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه آستارا هنرمندان و گنجینه های ارزشمندی دارد، افزود: هنرمندان آستارا همیشه پای کار نظام بوده و هستند و در  مناسبت های ملی و مذهبی حضوری پررنگ داشته و دارند.

وی تصریح کرد: نمایش طنز آستارا در کشور سرآمد است و باید تقویت شود.

ثقتی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی عالی ترین شورا و پارلمان محلی است، گفت: تمامی مصوبات شورای فرهنگ عمومی لازم الاجراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در شورای فرهنگ عمومی نهفته است و خیلی از شهرستان ها از این ظرفیت استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: هر چقدر شورای فرهنگ عمومی تقویت شود و اعضای آن مصوبات را جدی بگیرند، به ثبات فرهنگ شهر کمک می کند.

وی ادامه داد: ابزار فرهنگ می تواند راه برون رفت از خیلی مشکلات باشد و باید به برنامه های فرهنگی توجه ویژه شود.

ثقتی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری "حیران نگین ایران"، تصریح کرد: از تمامی ظرفیت ها برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بهره گرفته شود و دستگاه های ذیربط در این رابطه مشارکت داشته باشند.
جشنواره حیران نگین ایران ثبت می شود

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره حیران نگین ایران خبر داد و ادامه داد: این جشنواره در تقویم برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت می شود.

وی با بیان اینکه در آیین اختتامیه جشنواره حیران نگین ایران از چهره‌‌های علمی دعوت شود، اضافه کرد: برای پوشش رسانه ای و خبری جشنواه از تمامی ظرفیت ها استفاده می کنیم.

ثقتی تمرکز زدایی فرهنگی را در اولویت برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان دانست و افزود: محور فعالیت های ما تنها مرکز استان نیست و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در سایر شهرستان ها نیز در اولویت است.

وی با اشاره به اینکه مسجد محوری در اولویت دیگر برنامه های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است، اضافه کرد: ۹۵۲ کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان از  این ظرفیت برای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری بهره می‌گیرد.

ثقتی از برگزاری کلاس های رایگان هنری در مساجد خبر داد و خاطرنشان کرد: مساجد در اختیار محله بوده و پیوست اجتماعی داشته باشد.

نظر شما:

security code