نمایش اسناد بلدیه در عمارت اولین شهردار رشت


۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۱۶:۵۶ | کد خبر: ۲۱۳۰۱ چاپ

شهردار رشت ضمن تاکید بر مرمت هر چه سریعتر ساختمان‌های ساعت و شهرداری قدیم، ساختمان فرهنگی و عمارت میرزا خلیل رفیع و تبدیل آنها به موزه عنوان داشت: باید هر چه سریعتر تاخیری که در مرمت این بناها وجود دارد را جبران نمائیم تا این سه ساختمان به مکانی عمومی برای استفاده مردم و محل تبادل اسناد و انتقال داشته‌های مفاخر، نخبگان و مجموعه‌داران تبدیل شود

نمایش اسناد بلدیه در عمارت اولین شهردار رشت
کلانشهر: نمایشگاه اسناد بلدیه رشت امروز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه در عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع اولین شهردار رشت با حضور اعضای شورا، شهردار رشت، مدیران استان، فرهیختگان، مجموعه‌داران و جمعی از شهروندان به همت سازمان عمران و بازآفرینی و مشارکت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت افتتاح شد.

حسن اکبری مجموعه دار این نمایشگاه با ذکر این نکته که قرار بود عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع به خانه مشروطه گیلان تبدیل شود گفت: متاسفانه موانعی بر سر راه آن قرار گرفت و امیدوارم با کمک شهردار رشت و شورای اسلامی شهر این مهم محقق شود.

اکبری افزود : اسناد تاریخی برای ما پیام مشخص و روشنی دارد و به ما می گویند که تمام تصمیمات و عملکردمان در آینده به سند تبدیل شده و در دستان افرادی چون بنده قرار می‌گیرد و مردم درباره آن قضاوت خواهند کرد.

امیرحسین علوی شهردار رشت هم در این مراسم گفت: از سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت خواستیم که در این دوره مدیریتی به طور جدی‌تری نسبت به بازآفرینی، بهسازی و استفاده از ظرفیتهای فیزیکی به جای مانده در شهر رشت اقدام نماید تا این فرصتها در اختیار عموم قرار بگیرد.

شهردار رشت ضمن تاکید بر مرمت هر چه سریعتر ساختمان‌های ساعت و شهرداری قدیم، ساختمان فرهنگی و عمارت میرزا خلیل رفیع و تبدیل آنها به موزه عنوان داشت: باید هر چه سریعتر تاخیری که در مرمت این بناها وجود دارد را جبران نمائیم تا این سه ساختمان به مکانی عمومی برای استفاده مردم و محل تبادل اسناد و انتقال داشته‌های مفاخر، نخبگان و مجموعه‌داران تبدیل شود.

علوی اظهار داشت: فرآیند مناقصه مرمت عمارت میرزا خلیل رفیع این هفته برگزار می‌شود اما فرآیندهای این کار در ساختمان ساعت کمی تاخیر دارد که تلاش می‌کنیم، جبران شود.

وی تصریح کرد: از دیگر مواردی که شهرداری رشت در روند مرمت و احیاء ساختمانهای تاریخی شهر رشت مدنظر دارد، این است که این فرآیند را تا مقدار مشخصی انجام دهد و مراحل نهایی آماده‌سازی و مرمت را به بهره بردار یا بهره بردارانی که قصد استفاده از این فضاها را دارند واگذار نماید و مطمئنا در صورت چنین اقدامی عملیات مرمت هم با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

لازم به ذکر است، نمایشگاه اسناد بلدیه رشت (همراه با مجموعه شخصی حسن اکبری) از ۱۸ تا ۲۰ اردیبهشت در میدان صیقلان، کوچه شهید صادقی، عمارت تاریخی میرزا خلیل رفیع دایر است.

نظر شما:

security code