عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: نزدیک به ۵۰ درصد افراد تحت پوشش بیمه، هیچ نفعی از خدمات بیمه‌ها نمی‌برند؛ به نظر می‌رسد که سیستم بیمه‌ای ناقص است. 

نیمی از افراد تحت پوشش بیمه نفعی از خدمات نمی برند
کلانشهر : ملک فاضلی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  گفت‌:کارآمدی بیمه‌ها باید به نحوی باشد که در همه مراکز درمانی خصوصی و دولتی و داروخانه‌ها به راحتی مورد مقبولیت قرار بگیرد یعنی بیمه به مثابه کارت بانکی عمل کند.
 
وی افزود: ما ارز را به بیمه‌هایی می‌دهیم که فعلاً ۲۰ درصد جامعه را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. بنابراین اولاً باید همه افراد جامعه تحت پوشش بیمه قرار بگیرند، ثانیاً تفاوتی در ارائه خدمات بین سازمان‌های بیمه‌گر نباشد. 

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: باید با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی خرید خدمت از بیمه‌ها به شکل هدفدار باشد. ما نمی‌توانیم پول را در اختیار جایی بگذاریم که نمی‌دانیم چقدر مقبولیت دارد و از طرفی پوشش‌دهی بیمه‌ها برای پزشکان متخصص نیز همراه با سقف تعیین شده‌ای است. 

فاضلی گفت: نزدیک به ۵۰ درصد افراد تحت پوشش بیمه، هیچ نفعی از خدمات بیمه‌ها نمی‌برند بنابراین سیستم بیمه‌ای ناقص است. 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه درمان سرپایی باید دارو از صفر تا صد موجود و قابل دسترس باشد یعنی هر کسی با هر توان مالی بتواند از هر داروخانه‌ای داروی مورد نیازش را تأمین کند؛ اگر این موضوع به درستی کار نکند نظام سلامت را حفظ نکرده‌ایم و کشور دچار عارضه شدید می‌شود.