حسینی بیان کرد:

جلسات متعدد دولت و مجلس برای بهبود وضعیت معیشت مردم


۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۰:۲۹ | کد خبر: ۲۱۳۶ چاپ
جلسات متعدد دولت و مجلس برای بهبود وضعیت معیشت مردم

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت که قرار است دولت و مجلس در جلسات متعددی به راهکارهای عملی برای بهبود وضعیت معیشت و کاهش مشکلات مردم برسند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمد حسینی با بیان اینکه دولت باید در شرایط تحریمی و جنگ اقتصادی با همدلی بیشتر با قوای دیگر و نیروهای مسلح تدابیر دقیق‌تر و متشکل تر داشته باشد و گزارشاتی را بر اساس مدل هایی تهیه کند که اگر درآمدهای بودجه ای محقق نشد طبق آن مدل ها، درآمدهایی را کسب کند، اظهار داشت: کاهش درآمدها در حوزه فروش نفت از مواردی است که از قبل هم پیش بینی می شد، پس باید در این شرایط با استفاده از توان مدیریتی و بهره گیری از ظرفیت های داخلی درآمدهایی را برای کشور تامین کرد لذا در این باره نگرانی وجود ندارد.

وی همچنین اظهار کرد: در صورت کاهش منابع درآمدی می توان بر روی کاهش مصرف و یا محدودیت در مصارف بی رویه حساب کرد این همان کاری است که مردم در طول ۸ سال دفاع مقدس برای دفاع از نظام انجام دادند؛ اکنون که در ماه مبارک رمضان هستیم باید با صرفه جویی و دوری از اسراف به سمت پرهیز از هزینه های غیر ضروری حرکت کنیم.

نماینده مردم تفرش در مجلس با تاکید بر اینکه باید نگاه ها را به سمت فرهنگ صحیح مصرف تغییر داد، درباره تصمیم دولت و مجلس برای موضوع بنزین، بر جلوگیری از اسراف در حوزه مصرف و به دنبال آن خلق منابع تاکید کرد و گفت: البته جمع بندی مجلس و دولت این بود که برای مدیریت مصرف سوخت از کارت سوخت استفاده شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: موضوع بعدی توسعه گاز CNG است تا خدمات حمل و نقل عمومی با شرایط بهتر باشد تا سوخت پاک جایگزین شود.

حسینی در پایان گفت: با توجه به وجود منابع عظیم در کشور، دولت می تواند منابع سرشاری را به دست آورد و مشکلات اشتغال و تامین رفاه و سطح معیشت اجتماعی را رفع کند بر همین اساس قرار شد دولت و مجلس در جلسات متعددی این موضوعات را برای رسیدن به راهکار های عملی بررسی کنند تا با اتخاذ تصمیم های جدی مشکلات مردم روز به روز کاهش پیدا کند.

نظر شما:

security code