حضور۲۰ ناشر گیلانی با بیش از ۲۳۰۰ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

بن کتاب فقط برای خرید آنلاین اختصاص می یابد


۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۰:۴۱ | کد خبر: ۲۱۳۸۲ چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از حضور بیش از 20 ناشر گیلانی به صورت حضوری و غیر حضوری با 2300 عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب تهران و سهم 40 درصدی تازه های نشر استان در این نمایشگاه خبر داد.

بن کتاب فقط برای خرید آنلاین اختصاص می یابد
کلانشهر : رضا ثقتی در خصوص حضور ناشران گیلانی در نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب امسال ناشران به دو صورت حضوری و غیرحضوری شرکت می‌کنند، اظهار داشت: انتشارات گپ، حس آخر، بلور، نوین پویا، مبین و سالیان انتشاراتی هستند که در نمایشگاه کتاب تهران غرفه فیزیکی دارند و حدود ۲۰ ناشر دیگر نیز به‌صورت الکترونیکی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،وی با بیان اینکه ۶۰۰ عنوان کتاب توسط ناشران گیلانی که  به‌صورت فیزیکی در نمایشگاه حضور دارند عرضه می‌شود، تصریح کرد: به طور کل ۲۳۰۰ عنوان کتاب از ناشران استان به‌صورت حضوری و غیرحضوری در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

 ثقتی با تاکید بر اینکه حدود 40 درصد از کتاب‌هایی که توسط ناشران گیلانی در این نمایشگاه عرضه می‌شود از عناوین تازه نشر است،گفت: کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان، دانشگاهی، ادبیات و آثار مذهبی از فراوانی بیشتری، برخوردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای توزیع بن خرید کتاب برای علاقه‌مندان، اظهار داشت: امسال دریافت بن کتاب تنها برای کسانی که به‌صورت مجازی از نمایشگاه کتاب تهران خرید می‌کنند، امکان‌پذیر است و افرادی که به‌صورت حضوری از این  نمایشگاه بازدید می‌کنند از تخفیف 10 درصدی ناشران برخوردار خواهند شد.

وی تصریح کرد: دانشجویان و طلاب تا سقف 350 هزار تومان و اساتید دانشگاه تا سقف 600 هزار تومان می‌توانند بن کتاب تهیه کنند که از این میزان 150 هزار تومان آن برای دانشجویان و 300 هزار تومان آن برای اساتید دانشگاه توسط وزارت ارشاد پرداخت خواهد شد.

ثقتی در پاسخ به این سؤال که آیا وزارت ارشاد تمهیداتی برای ارائه بن به خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر در نظر گرفته است یا خیر، گفت: اصحاب رسانه و فرهنگ و هنر درصورتی‌که جزو اساتید، دانشجویان یا طلاب باشند می‌توانند از بن خرید کتاب برخوردار شوند. از سوی دیگر ارسال کتاب برای افرادی که به‌صورت مجازی از نمایشگاه کتاب تهران خرید می‌کنند، رایگان خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در خصوص برنامه این اداره کل برای حمایت از ناشران گیلانی خصوصاً در حوزه دفاع مقدس، در سال جاری، گفت: ما هرساله برنامه‌های متنوعی را برای حمایت از ناشران استان و حوزه چاپ و نشر کتاب به اجرا درمی‌آوریم که بخشی از آن بر اساس توافقاتی است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید حمایتی کتاب از ناشران، صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته تا جایی که اعتبارات اجازه می‌داد خرید حمایتی از مؤلفان به اجرا درآمد و همچنین در چند مرحله از کسانی که در حوزه‌های مختلف کتاب چاپ می‌کنند حمایت کردیم که این روند در سال جاری باقوت بیشتری دنبال خواهد شد. در حوزه دفاع مقدس هم تلاش ما این است علاوه بر حمایت‌های معمولی که انجام می‌دهیم به آثاری که در این زمینه منتشر می‌شود میزان بیشتری از خرید حمایتی را اختصاص دهیم.