هوای گیلان امروز و فردا چگونه است؟


۱۴۰۱/۰۲/۲۲ - ۰۹:۵۱ | کد خبر: ۲۱۴۱۴ چاپ

براساس پیش بینی هواشناسی گیلان از امروز پنجشنبه تا روز جمعه با تقویت جریانهای باران زا شاهد باراش‌های رگباری در اغلب مناطق استان هستیم که ممکن است در برخی مناطق منجر به وقوع سیلاب شود.

هوای گیلان امروز و فردا چگونه است؟
کلانشهر : هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که با تقویت سامانه بارشی در استان، آسمان این منطقه از امروز پنجشنبه تا جمعه شاهد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد نسبتاً شدید خواهد بود.

احتمال آبگرفتگی منطقه ای، بالاآمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی و منطقه ای (به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه ها )، احتمال لغزش ، رانش و برخورد صاعقه و شکستن درختان بر اثر فعالیت سامانه بارشی جدید طی فردا تا جمعه وجود دارد.

براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛ بیشترین دمای استان طی روز جهارشنبه گذشته در گرمترین ساعات در رودبار با ۲۲ درجه سانتیگراد اتفاق افتاد اما حداکثر دما طی امروز در همین شهر به ۱۸ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

شهر رشت نیز که براساس این جدول هواشناسی روز گذشته در حداکثر دما به ۱۹ درجه سانتیگراد رسید امروز با سه درجه کاهش به ۱۶ درجه کاهش می یابد.

هواشناسی گیلان همچنین پیش بینی کرد که از اواخر وقت جمعه پیش رو با خروج سامانه بارشی ، روند کاهش ابر و افزایش نسبی دما طی هفته آینده در استان مورد انتظار است.