۳۲۲ رشته مشاغل خانگی در گیلان فعال است


۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۱:۵۳ | کد خبر: ۲۱۵ چاپ
۳۲۲ رشته مشاغل خانگی در گیلان فعال است

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: ۳۲۲ رشته مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی، صنعت و خدمات، تولیدات دامی و گیاهی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و فرهنگی - هنری در استان فعال است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، پورجواد خواه گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای راه اندازی مشاغل خانگی در کشور بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شد که سهم گیلان ۳۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

وی افزود: ۳۲۲ رشته مشاغل خانگی در زمینه صنایع دستی، صنعت و خدمات، تولیدات دامی و گیاهی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و فرهنگی - هنری در استان فعال است.

پورجوادخواه با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی در 3 بخش کارآفرینان مستقل، تحت پوشش و پشتیبان داده می‌‌شود، افزود: مستقل ها کسانی هستند که خودشان تولید می‌کنند و می‌فروشند، تحت پوششی ها کسانی هستند که فقط تولید می‌کنند و توانایی فروش ندارند و پشتیبان‌ها نیز افرادی هستند که با فراهم کردن امکانات و بازار فروش از تحت پوشش‌ها حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: متقاضیان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی می توانند در سامانه ashaghelkhanegi.irثبت نام کنند.

رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان افزود: سقف تسهیلات برای افراد مستقل تا ۲۰ میلیون و میانگین ۱۰ میلیون تومان و برای افراد پشتیبان تا سقف صد میلیون تومان است.