معاون تامین اجتماعی :

با افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان موافقت شد


۱۴۰۱/۰۲/۲۹ - ۱۴:۱۶ | کد خبر: ۲۱۶۶۹ چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان مسیری را برای ارتقا فوق‌العاده ویژه آغاز کرد که در نهایت با افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان موافقت شد.

با افزایش فوق‌العاده ویژه کادر درمان موافقت شد
کلانشهر : ابوالفضل عفت‌نژاد روز پنجشنبه در نشست شورای اداری تامین اجتماعی هرمزگان افزود: اتفاقی که درخصوص فوق‌العاده ویژه افتاد این بود که وزارت بهداشت فوق العاده ویژه کارکنان خود را ۵۰درصد ارتقا داد و سازمان تامین اجتماعی هم مسیری را برای این منظور آغاز کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: در رابطه با دستمزد پزشکان هم مصوبه، مصوبه دولت است و تاکیدمان بر این است که  به قطع پزشکان به طبابت بپردازند و برای کار درمانی سقف مشخصی وجود دارد.

وی ادامه داد: بحث کلی ما درخصوص تامین نیروی انسانی و کسری کادر سازمان است که تقریبا سال گذشته بیش از ۳هزار نفر از همکاران بازنشسته شدند بر همین مبنا داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم که هر چه سریع‌تر آزمون استخدامی برگزار شود.

امتیاز ویژه استخدام در آزمون پیش رو برای متاهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است

وی افزود: در آزمون های استخدامی پیش‌رو ضریب امتیاز جذب افراد بومی را افزایش خواهیم داد تا بومی‌ها بیشتر جذب شوند و همچنین امتیاز ویژه برای متاهلین و افراد دارای فرزند دیده شده است که به آزمون کتبی آن‌ها افزوده خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ۵۰ درصد میانگین نمره سه نفر اول به عنوان نصاب قبولی در آزمون استخدامی ملاک خواهد بود و قطعا همه افرادی که قرار است استخدام شوند توسط یک گروه مصاحبه خواهند شد و امتیاز ۵۰ به ۵۰ بین آزمون کتبی و مصاحبه نیز به ۶۰ درصد تاثیر آزمون کتبی بر ۴۰ درصد مصاحبه تغییر پیدا می‌کند.

عفت‌نژاد عنوان کرد: سازوکار به کارگیری نیروهای حجمی را چابک‌تر می‌کنیم تا نیروها را به کار بگیریم.

 معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: امسال بحث مطالعات و بازنگری در ساختار سازمان را در سطوح مختلف آغاز کرده‌ایم لذا در تلاش هستیم ساختار شعب بازنگری و بروز شوند.

عفت‌نژاد بیان کرد: راجب به بحث جانشین پروری و آزمون‌های ارتقای شغلی نیز آنچه که فکر می‌کنم نیاز امروز سازمان است مقررات زدایی است چرا که از بس مقرراتی وضع کرده‌ایم  که اختیار افراد سلب شده است لذا در تلاش هستیم تفویض اختیاراتی به استان‌ها انجام شود تا بر اساس منابع خود بتوانند تصمیماتی را بگیرند و بحث جابه‌جایی یا ارتقای نیروها را انجام دهیم.

اعزام همکاران به سفرهای تفریحی ورزشی باید جزو رویکردهای منابع انسانی باشد

وی تاکید کرد: اعزام همکاران به سفر همراه با خانواده و برنامه‌های تفریحی و ورزشی باید جزو رویکردهای منابع انسانی باشد و نباید برای این مسائل مانع ایجاد شود چرا که با سیاست‌های اصلی سازمان منافات دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که در روح تصمیمات خواهد بود بخش جوانی جمعیت است و از این به بعد به افرادی که افراد تحت تکفل بیشتری دارند مبالغ رفاهی بیشتری را پرداخت خواهیم کرد و هدایای خوبی برای ازدواج و فرزندآوری نیز پیش‌بینی شده است. 

مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در  این نشست گفت: جزیره لاوان  حدود ۴۰۰ کیلومتر از مرکز استان فاصله دارد و برای رسیدن به آن دو مسیر خشکی و دریا باید پیموده شود.

عباس اکبری ادامه داد: همکاران ما در این جزیره در شرایط سختی خدمت می‌کنند که لازم است مورد توجه ویژه قرار گیرند.

هرمزگان کمبودهای بسیاری دارد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست گفت: این استان کمبودهایی بسیاری دارد که نه تنها در بخش سامانه‌ای بلکه در تمام قسمت‌ها کمبودها مشهود است.

دکتر غلامعباس مومنی افزود: با این وجود اولویت ما در بخش درمان مردم و ارتقای خدمات در این حوزه است که لازم است نگاه ویژه‌ای در این حوزه وجود داشته باشد.

لازم به است که در ابتدای این نشست روسای واحدهای اجرایی بیمه ای و درمانی تامین اجتماعی استان به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی پرداختند.