‌چتر لوکسی که شرکت گوچی و آدیداس تولید کرده‌اند، باعث عصبانی شدن چینی‌ها شده است. این چتر گران‌قیمت اصلا ضدآب نیست و فقط از آن برای دکور یا محافظت در برابر آفتاب می‌توان استفاده کرد.

چتر ۵۰ میلیون تومانی صدای همه را درآورد؛چرا در باران خیس می شویم؟
کلانشهر: گوچی و آدیداس در یک پروژه همکاری محصولات مختلف مشترکی مانند پوشاک و اکسسوری تولید کرده‌اند. یکی از محصولات مشترک این دو برند که یک چتر لوکس است، اخیرا در فضای مجازی حاشیه‌ساز شده و در چین با طوفانی از انتقادها مواجه شده است.

مصرف‌کنندگان چینی این چتر می‌گویند این چتر لاکچری که ۱۱۰۰۰ یوان (حدود ۵۰ میلیون تومان) قیمت آن است، کارکرد واقعی یک چتر را ندارد و فرد را از خیس شدن زیر باران محافظت نمی‌کند.

 

 یکی از کاربران چینی در شبکه اجتماعی «ویبو» در مورد این چتر نوشته‌: «خوشحالم که فقیرم و کسی نمی‌تواند من را گول بزند تا این چتر را بخرم.»

سخنگوی شرکت گوچی در پاسخ به انتقادات و درباره این محصول مشترک که در وبسایت گوچی «چتر آفتاب» نامیده شده، گفت: «این چتر برای استفاده روزمره توصیه نمی‌شود و ارزش کلکسیونی دارد و برای کلکسیون‌دارها مناسب است.»⁣

 

چین بازار خوبی برای کالاهای لوکس است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۵ به بزرگترین بازار این نوع کالاها تبدیل شود. گوچی چهارمین برند لوکس محبوب در این کشور پس از دیور Dior و شانل Chanel و هرمس Hermès به شمار می‌رود.

از سال ۲۰۱۵ که الساندرو میکله، طراح مد و مدیر اجرایی اهل ایتالیا، مدیر خلاقیت برند گوچی شد، بازار چین حکم کلید رشد تصاعدی این برند لاکچری را داشته است.

نظر شما:

security code