برومندی: آمریکایی ها می دانند که توان و تحمل جنگ با ایران را ندارند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که آمریکایی‌ها می‌دانند به هیچ وجه توان و تحمل جنگ با ایران را ندارند لذا بیشتر به دنبال اعمال فشار و ایجاد فضای روانی در کشور هستند.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، محمد مهدی برومندی در واکنش به هشدار اخیر آمریکا به کشتیرانی‌های فعال در آب‌های خاورمیانه درباره تهدید ایران گفت: حضور آمریکایی‌ها در منطقه بیشتر یک جریان و فضا سازی برای ایران هراسی است. بخشی از کارشناسان آمریکایی که به دنبال ترسیم فضای شبه جنگ در منطقه مقابل ایران هستند افزایش فشار و ایجاد فضای روانی را در دستور کار قرار داده‌اند تا با فشارهای اقتصادی ایران رابه میز مذاکره بکشانند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌دانند که به هیچ وجه توان و تحمل جنگ با جمهوری اسلامی ایران را ندارند به همین دلیل شرایطی را دنبال می‌کنند که بیشتر جنبه تبلیغاتی و ایجاد فشار بر ایران دارد. تا در داخل فضایی را ایجاد کنند که حاکمیت وادار به مذاکره شود. این سیاست در گذشته در دستور کار آمریکا بوده و چیز جدیدی نیست.

برومندی در پایان گفت: ما ضمن این که از جنگ بیزار هستیم و آغاز کننده آن نبوده و نیستیم اما اگر جمهوری اسلامی ایران کوچک‌ترین تهدیدی شود و یا کوچک‌ترین اقدامی نسبت به ما صورت گیرد حتماً پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود.