سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان

شهرداری رشت برای فعال سازی فاز سوم و چهار کودآلی فقط سه ماه فرصت دارد


۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۹:۲۹ | کد خبر: ۲۱۸۹۵ چاپ

سخنگوی ستاد مدیریت پسماند گیلان با اشاره به اقدامات بهسازی و ساماندهی محل دفن زباله در سراوان رشت گفت: شهرداری رشت موظف است تا سه ماه آینده فاز سوم و چهارم کارخانه کودآلی رشت را به بهره‌برداری برساند.

شهرداری رشت برای فعال سازی فاز سوم و چهار کودآلی فقط سه ماه فرصت دارد
کلانشهر : جواد شفیعی ثابت اظهار داشت:با راه اندازی فاز سوم و چهارم شرکت کودآلی شهرداری رشت؛پردازش زباله از ۴۰۰ تن در شرایط فعلی به روزی تقریباً یکهزار تن خواهد رسید که برگشت (ریجکت) آن بدون بو و شیرابه برای دفن خواهد بود.

وی با بیان اینکه عملیات ساماندهی و بهسازی محل دفن زباله در سراوان رشت روزانه نظارت می‌شود، افزود: طبق قانون جامع مدیریت پسماند مصوب مجلس شورای اسلامی مدیریت پسماندهای عادی در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها است و در این راستا اگر شهرداری‌ها و دهیاری‌ها کوتاهی کنند، دستگاههای نظارتی می‌توانند اعمال قانون نمایند.   

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری گیلان با اشاره به مشکلات و نارضایتی مردم از دفن زباله در سراوان اظهار داشت: از سال گذشته مقرر شد که برای ساماندهی پسماند در سراوان رشت همزمان با سفر رئیس جمهور و بعد از بازدید وزیر کشور؛ اقدامات جدی انجام شود و طی ۲ تا ۳ سال بهسازی محل دفن و اجرای پروژه های مدیریت پسمانند در هفت پهنه پیش بینی شده پیگیری شود.

وی بیان داشت: عملیات ساماندهی و بهسازی در محل دفن زباله در منطقه سراوان رشت از سال گذشته توسط پیمانکار از سوی شهرداری این شهر آغاز شده و جز در چند روز در سال جاری که به دلیل اعتراضات مردم منطقه و بسته بودن راه ورود به این محل، عملیات بهسازی متوقف شد اما بعد از آن با برنامه ریزی در حال انجام است و نظارت ها از سوی معاونت عمرانی استانداری و مدیران زیرمجموعه آن معاونت نیز روزانه انجام می شود.

شفیعی ثابت اضافه کرد: با توجه به وسعت بالای محل دفن زباله در سراوان رشت ساماندهی و بهسازی آن بر اساس برنامه و نقشه تا یک سال آینده هر روز باید ادامه یابد و در نهایت قرار است در سال ۱۴۰۲ مجموعه شهرداری رشت و منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با نظارت محیط زیست و سایر دستگاههای مربوطه برای درختکاری آن منطقه اقدام کنند.

جنگل‌های سراوان رشت با زیبایی‌های شگفت انگیزش، افزون بر سه دهه است که محلی برای تخلیه زباله‌های این شهر و برخی از شهرهای اطراف شده، به طوری که شیرابه‌های ناشی از زباله‌ها و بوی تعفن آن، موجب نگرانی و ناراحتی مردم این منطقه شده است، محل دفن زباله رشت کوهستانی از زباله به ارتفاع ۹۲ متر است.

نظر شما:

security code