چگونه سیگار را ترک کنیم؟


۱۴۰۱/۰۳/۰۵ - ۰۸:۵۰ | کد خبر: ۲۱۹۰۰ چاپ

بسیاری از سیگاری‌ها، با استفاده از روش‌های فوق و راهکارهای دیگری که خودشان پیدا کرده‌اند، توانسته‌اند در همین زمان به ظاهر کوتاه 7 تا 10 روزه تعداد سیگارهای خود را به کمتر از ۵ نخ در روز، حتی یک تا 2 نخ در روز برسانند.

چگونه سیگار را ترک کنیم؟
کلانشهر : ترک مصرف دخانیات در هر سنی منافع آنی و طولانی ‌مدت برای خود فرد و خانواده و اطرافیان او دارد. هر چند ترک دخانیات در سنین پایین‌تر منافع بیشتری دارد، اما هیچ سنی برای ترک دخانیات دیر نیست.

 مهم‌ترین فواید ترک دخانیات شامل افزایش قدرت دفاعی بدن برای مقابله با عوامل بیماری زا از جمله ویروس کرونا، کاهش فشار خون و خطر سکته قلبی، بهبود درک بوها و مزه‌ها، بهبود وضعیت گردش خون، افزایش ظرفیت شش‌ها و کارکرد ریه، بهبود برونشیت مزمن و آمفیزم ریوی، کاهش حساسیت و آلرژی، کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه، کاهش خطر سرطان مری و کلیه، کاهش شدت و تعداد دفعات ابتلا به سردرد، کاهش مشکلات دوران یائسگی، افزایش توان باروری در زنان، کاهش خطر وزن کم تولد در بارداری، کاهش عمده خطر ابتلا به سرطان ریه و سایر سرطان‌ها و کاهش خطر ابتلا به بیماری کرونر قلبی است.

باید بدانید که شرکت در یک برنامه ترک دخانیات، شانس دستیابی به پرهیز طولانی‌ مدت برای افراد وابسته به مواد دخانی را بهبود می‌بخشد. فواید ترک دخانیات تقریباً فوری است در واقع طی ۲۴ ساعت از ترک، بدن شروع به بهبودی و ترمیم کرده و عملکرد ریه بهبود می‌یابد. موهای ریز در ریه‌ها و مجاری هوایی در پاکسازی مخاط و ضایعات بهتر می‌شوند و شما متوجه خواهید شد که راحت‌تر نفس می‌کشید.