ابلاغ شیوه نامه تسهیلات بازآفرینی شهری


۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۱۳:۳۰ | کد خبر: ۲۱۹۱ چاپ
ابلاغ شیوه نامه تسهیلات بازآفرینی شهری

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان گفت: شیوه نامه  نامه اعطای تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی و ودیعه اسکان موقت اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، رضا علی‌نیا گفت: شیوه‌نامه اعطای تسهیلات کم بهره مشارکت مدنی و ودیعه اسکان موقت برای بهسازی و نوسازی مسکن با هدف بازآفرینی شهری به ویژه در بافت فرسوده به متقاضیان غیرحرفه ای و متقاضیان حرفه ای به شرط رعایت مقررات طرح تفضیلی و حذف نکردن پارکینگ واحد مسکونی پرداخت می‌شود. 

وی افزود: سقف این تسهیلات در شهر رشت و شهرهایی که محدوده بافت فرسوده دارند، امسال 40میلیون تومان با سود 9درصد است.

وی اضافه کرد: در صورتی که متقاضیان نوسازی مسکن وام بیشتر درخواست کنند، به متقاضی غیرحرفه ای 10تا20 میلیون تومان بیشتر و به متقاضی غیرحرفه ای 30تا40 میلیون تومان بیشتر داده می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی گیلان اعلام کرد: متقاضیان در صورت استفاده از فناوریهای نوین در ساخت و ساز 50تا60 میلیون تومان تسهیلات بیشتر با سود مازاد 18درصد دریافت  می‌کنند.

علی‌نیا افزود: اصل و فرع تسهیلات مشارکت مدنی و بازآفرینی شهری به مدت 120 ماه و با احتساب دوران مشارکت 30ماه تقسیط می‌شود . 

وی گفت: تسهیلات نوسازی بافت شهری در محلات اولویت‌دار، به ساختمان‌های مسکونی با حداکثر 4واحد و در دیگر محلات هدف به ساختمان‌های مسکونی حداکثر با 6واحد اهداء می‌شود.

نظر شما:

security code