سرود «سلام فرمانده» عصر روز چهارشنبه با حضور تعدادی از کودکان دهه هشتاد و نودی استان گیلان در پیاده راه رشت بازخوانی شد.

کودکان در رشت «سلام فرمانده» خواندند/تصاویر
کلانشهر : ابوذر روحی مداح و خواننده سلام فرمانده، زیر باران در میدان شهرداری رشت برای کودکان و خانواده‌های حاضر در مراسم این سرود را بازخوانی کرد. گردهمایی مورد اشاره به صورت مستقیم از شبکه باران پخش شد.

به گزارش رسانه‌ها، سرود «سلام فرمانده» با صدای ابوذر روحی خواننده اهل لنگرود اولین بار با همخوانی ٣١٣ تَن از کودکان متولد دهه نود در مسجد جمکران قم اجرا شد.

پس از آن مردم ایران شاهد پخش چند باره این سرود از صدا و سیما و رسانه‌های دولتی بودند. اجرای این سرود در مدارس و مراکز مذهبی و اشتراک آن در شبکه های اجتماعی به یکی از کارهای روزمره جریانی که در ایران اصولگرا خوانده می‌شود تبدیل شده است.

خبرگزاری دولتی ایرنا در گزارشی با انتقاد از منتقدان این سرود که بخشی از محتوای آن را مناسب سن کودکان نمی دانند به تمجید از این حرکت پرداخت و یادآوری کرد «ساسی مانکن» خواننده ساکن آمریکا با اجرا ترانه مبتذلی دانش آموزان ایرانی را هدف گرفته بود اما حالا سرود «سلام فرمانده» موفق شده فضای مبتذل را بشکند. ایرنا تاکید کرده است:«سلام فرمانده» مهر باطلی است بر گزاره پرتکرار ناامیدی و دین‌ستیزی مردم و به ویژه غرب‌گرایی مطلق کودکان و نوجوانان ایرانی.

هر اندازه با محتوا و مضمون این سرود مشکل داشته باشیم و دلیل اثربخشی و فراگیری آن را درک نکنیم یا نسبت به بت‌سازی عوامل و طراحان و مجریان این سرود هشدار بدهیم و از موج‌سواری رسانه‌های پرادعا اما کم‌اثر حکومتی روی این کار مردمی خشمگین شویم؛

نمی‌توانیم انکار کنیم «سلام فرمانده» به اصطلاح رسانه‌ای‌ها «گرفته» یا فراگیر شده و نشان داده که «امکان» مقاومت فرهنگی در برابر ساخته‌های مبتذل امثال ساسی مانکن که به شکل طراحی شده‌ای، نسل‌ جدید را هدف گرفته، وجود دارد.(بیشتر بخوانید)