رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گفت: کمیته تخصصی و فنی برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد هر هفته چهارشنبه‌ها تشکیل جلسه می‌دهد تا بر اساس تغییر هزینه‌های تمام شده تولید تخم مرغ در آن هفته، قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران را تعیین و اعمال کند.

قیمت تخم مرغ هفتگی شد/قیمت خرید تخم مرغ از مرغداران این هفته، هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان

کلانشهر: حمیدرضا کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، با بیان اینکه نخستین جلسه کمیته تخصصی و فنی برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد برای تعیین هفتگی نرخ خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران در روز چهارشنبه تشکیل شد، اظهار کرد: این کمیته تخصصی متشکل از اتحادیه مرغداران میهن و برخی از مسئولان در معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

وی ادامه داد: وظیفه این کمیته تعیین قیمت واقعی تخم مرغ برای خرید مازاد تولید از مرغداران است تا قیمت در بازار متعادل و زیان مرغداراتن جلوگیری شود.

 

کاشانی گفت: در این کمیته اتحادیه مرغداران میهن موظف است تخم مرغ را از سطح مرغداری‌هایی که با مازاد تولید مواجه هستند جمع آوری کند و آن را درب انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشور تحویل دهد.

 

 قیمت خرید این هفته، هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان

وی قیمت تعیین شده برای خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران در این هفته را هر کیلوگرم ۳۱ هزار تومان اعلام کرد.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن بیان کرد: هر چهارشنبه کمیته تخصصی و فنی تخم مرغ مازاد تشکیل جلسه می‌دهد و قیمت تعیین شده در این جلسه از شنبه هفته بعد اعمال می‌شود.

 

کاشانی در پاسخ به این پرسش که شرایط خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران چیست، گفت: خرید تخم مرغ مازاد از واحد‌ها با گله جوان در اولویت قرار می‌گیرد چرا که بقای گله‌های جوان ضامن استمرار تولید در آینده است.

 

وی دیگر شرایط خرید تخم مرغ مازاد از مرغداران را کیفیت تخم مرغ‌ها، چگونگی ارسال تخم مرغ و نحوه پرداخت‌ها برشمرد.

 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، دیگر هدف از تشکیل کمیته تخصصی و فنی تخم مرغ مازاد را متعادل‌تر شدن قیمت تخم مرغ در بازار بیان کرد.

 

کاشانی ابراز امیدواری کرد: قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار به ۲۹ هزار تومان افزایش پیدا کند.

 

به گفته کاشانی، در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار ۲۶ تا ۲۷ هزار تومان است.