برداشت نوبرانه عسل در گیلان


۱۴۰۱/۰۳/۰۸ - ۱۹:۳۸ | کد خبر: ۲۲۰۲۵ چاپ

برداشت عسل از بیش از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو در گیلان به زودی آغاز می شود و پیش بینی شده زنبورداران گیلانی با برداشت عسل بهاره و تابستانه حدود ۵۰۰۰ تن عسل برداشت کنند

برداشت نوبرانه عسل در گیلان
کلانشهر :  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت نوبرانه عسل در گیلان آغاز شده است.  

میرحجت علی‌اکبرنژاد با بیان اینکه برداشت عسل در استان از ۲۵ خرداد ماه سالجاری به طور رسمی آغاز می شود، اظهار کرد: در حال حاضر برداشت عسل در گیلان به صورت نوبرانه در حال انجام است. به دلیل تنوع گیاهی زیاد کیفیت عسل گیلان بسیار خوب و از بازار پسندی بالایی برخوردار است.

علی‌اکبرنژاد خاطرنشان کرد: میانگین برداشت عسل در هر کندو ۲۵ کیلو است و این میزان برداشت مطلوب است.

وی با بیان اینکه زنبورداری از مشاغل خانگی محسوب می شود، تصریح کرد: زنان و دختران گیلانی اخیرا به فعالیت در این زمینه بیشتر ورود کرده اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: برداشت عسل از بیش از ۳۴۸ هزار و ۳۲۲ کندو در گیلان به زودی آغاز می شود و پیش بینی شده زنبورداران گیلانی با برداشت عسل بهاره و تابستانه حدود ۵۰۰۰ تن عسل برداشت کنند.

وی افزود: بسیاری از زنبورداران پس از برداشت عسل بهاره با کندوهای خود به مناطق ییلاقی رودسر، ماسال، سیاهکل و رودبار و برخی از زنبورداران نیز به مناطق کوهستانی سبلان در اردبیل کوچ می‌کنند تا عسل تابستانه را در این مناطق خوش آب و هوا تولید کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه میزان برداشت عسل در این ایام به شرایط آب و هوایی بستگی دارد، تصریح کرد: در حال حاضر عسل در بازارهای گیلان از کیلویی ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نظر شما:

security code