خشکسالی، باعث کوچ ۱۰ هزار راس دام کشور شد


۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۱۱:۲۰ | کد خبر: ۲۲۱۴۳ چاپ

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از برنامه انتقال ۱۰ هزار راس دام سبک به استان‌های شمال غربی به دلیل خشکسالی خبر داد.

خشکسالی، باعث کوچ ۱۰ هزار راس دام  کشور شد
کلانشهر :مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور از برنامه انتقال ۱۰ هزار راس دام سبک به استان‌های شمال غربی به دلیل خشکسالی خبر داد و گفت: این اقدام به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان استان‌های جنوبی کشور است.

صداوسیما نوشت مجتبی عالی درباره وضعیت تولیدات دامی و استمرار خشکسالی‌ها گفت: با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و کمبود منابع آبی به‌ویژه در استان‌های جنوبی کشور برای حمایت از تولید داخلی پیشنهاد انتقال ۱۰ هزار راس دام سبک بره و میش لاغر ارائه شده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور گفت: اکنون برخی استان‌ها از جمله کردستان، کرمانشاه و خوزستان با وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آبی روبرو هستند که تولیدکنندگان آنان برای تامین علوفه دام‌های خود دچار مشکل هستند.

او گفت: استان‌های شمال غربی کشور همانند آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل به دلیل داشتن علوفه و مراتع مناسب برای چرا محل مناسبی برای انتقال این تعداد دام است.

عالی با بیان اینکه تولیدکنندگانی که دچار مشکل تامین علوفه هستند با مراجعه به اتحادیه در هر استان می‌توانند از این طرح استفاده کنند افزود: در این طرح دامداران تنها هزینه حمل‌ونقل را می‌پردازند و هزینه دیگری را متقبل نمی‌شوند.

او گفت: اکنون در حال دریافت مجوز‌های لازم برای نقل‌وانتقال دام سبک از سازمان دامپزشکی کشور هستیم و به نظر می‌رسد این طرح بین ۱۰ تا ۱۵ روز آینده عملیاتی شود.

نظر شما:

security code