احتمال گرد و خاک در استان نیز وجود دارد؛

گرمای ۴۲ درجه ای در راه گیلان


۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۲:۱۲ | کد خبر: ۲۲۱۸۰ چاپ

هواشناسی گیلان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که دمای هوای استان از فردا شنبه تا اواسط هفته پیش رو به طور متوسط بین چهار تا هشت درجه سانتیگراد افزایش می یابد و در برخی مناطق استان به ۴۲ درجه خواهد رسید.

گرمای ۴۲ درجه ای در راه گیلان
کلانشهر : براساس جدول پیش بینی هواشناسی گیلان؛تا اواسط هفته پیش رو آسمانی غالبا صاف،گاهی افزایش ابر، وزش باد، بعضی نقاط احتمال مه گرفتگی و روند افزایش دما برای اغلب مناطق استان پیش بینی میشود.

براساس پیش بینی هواشناسی،ممکن است طی این مدت علاوه بر افزایش دما احتمال گرد و خاک نیز وجود دارد؛ ضمن اینکه دمای هوای استان به‌دلیل افزایش دما و رطوبت به طور محسوسی بیشتر از میانگین خرداد ماه از شنبه تا سه شنبه هفته پیش رو افزایش می یابد.

جدول پیش بینی هواشناسی گیلان همچنین بیانگر آن‌است که حداکثر دما در استان طی امروز جمعه در برخی نقاط همچون صومعه سرا و رودبار به ۳۲ درجه سانتیگراد می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که روز دوشنبه بیشترین دمای استان در برخی نقاط به ۴۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

همچنین رشت مرکز استان گیلان که دمای آن امروز در گرمترین ساعات به ۳۱ درجه سانتیگراد می رسد، پیش‌بینی می‌شود برای روز دوشنبه به تدریج تا ۳۵ درجه سانتیگراد نیز افزایش یابد.

 افزایش مصرف آب و برق، گرمازدگی،احتمال شکستن درختان، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها از مخاطرات احتمالی فعالیت این سامانه جوی پیش بینی شده است.

هواشناسی گیلان توصیه کرد که مردم به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی قلبی و عروقی از تردد و استقرار در فضای باز در ساعات گرم روز خودداری کنند؛ضمن اینکه بخش‌های مختلف کشاورزی از جمله مرغداران، گلخانه‌داران و شالیکاران نیز تمهیدات لازم را داشته باشند.

همچنین پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و یا در صورت روشن کردن آتش  اطمینان از خاموش شدن آن، پرهیز از قرار گرفتن در فضای باز هنگام وقوع رعد و برق، و خودداری از استقرار در حاشه رودخانه  طی این مدت ( تا اواسط هفته پیش رو) از توصیه های دیگر هواشناسی  در زمان فعالیت این سامانه جوی در استان است.

هشدار زرد هواشناسی احتمال وجود خسارت یا خسارت نقطه ای است.

نظر شما:

security code