امام جمعه رشت: 

دولت برای تعیین قیمت کالاهای بومی به استانها اختیار دهد


۱۴۰۱/۰۳/۱۳ - ۱۶:۱۷ | کد خبر: ۲۲۱۸۶ چاپ

امام جمعه رشت گفت: با وجود اینکه دولت با مردمی سازی ارز ترجیحی ،قیمت چند کالا را افزایش داد، اما هم اینک شاهد افزایش کالاهای دیگر در بازار هستیم

دولت برای تعیین قیمت کالاهای بومی به استانها اختیار دهد
کلانشهر: آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت اظهار داشت: برای کنترل قیمت ها و عدم افزایش آن، لازم است دولت به استانداران خود اختیار دهد تا کالاهای تولیدی بومی را قیمت گذاری کنند.

امام جمعه رشت گفت:با وجود اینکه دولت با مردمی سازی ارز ترجیحی ،قیمت چند کالا را افزایش داد، اما هم اینک شاهد افزایش کالاهای دیگر در بازار هستیم.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم ‌که دولت به استانداران دستور دهد که اتاق فکری را با مسئولان ارشد استان خود تشکیل و کالاهایی که در آن استان تولید می شود، نرخ گذاری شود تا مانع از افزایش بی رویه کالاها در بازار باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: دولت سیزدهم با یک راهبردی بر اساس مطالبات جبهه مردمی و ‌ارزشی روی کار آمد که خیلی از دولتها با این راهبرد نیامدند و با توجه به اینکه این دولت شجاعتی را از خود نشان داد و اقدامات شایسته ای را انجام داده که دولتهای گذشته از آن می‌ترسیدند، به همین دلیل دشمنان هر حرکتی را سیاه جلوه می‌دهند و بر علیه دولت بمباران تبلیغاتی به راه انداختند.

امام جمعه رشت در ادامه به سالگرد ارتحال امام راحل اشاره و بیان کرد: ارتحال بنیانگذار و معمار انقلاب برای همه ملت، غم بزرگی بود اما خداوند نعمت بزرگی را به ما داد که آن جانشین امام راحل بود که رهبر معظم انقلاب کشتیبان حرکت انقلابی مردم شد.

آیت الله فلاحتی به توقیف کشتی های یونان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ۲۰ فروردین دولت یونان به خواسته دادگستری آمریکا، یکی از کشتی های سوخت ما را که مالکیت روسی و ۱۵۰ هزار تن سوخت داشت را توقیف کرد وهر چه ایران برای آزادسازی آن تلاش کرد، اثری نداشت‌.

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: پس از آن با نگرشی که ایران دارد، ۲ کشتی یونان را با محموله ۳۰۰ هزار تن سوخت توقیف کرد تا به این کشورها نشان دهد که ما چه قدرنی داریم و تاکنون نیز توانستیم مقابل استکبار بایستیم و آنان را به زانو در بیاوریم.
امام جمعه رشت در ادامه خطبه های این هفته نماز جمعه به کار شایسته نمایندگان مجلس عراق نیز اشاره و بیان کرد: ۲۵۷ نماینده مجلس عراق رای دادند که  عادی سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیست جرم قانونی است و همه ابعاد روابط را جرم اعلام کردند که این یکی از کارهای خوب این مجلس بود.