رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:امسال10 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با خشکسالی در گیلان در نظر گرفته شده است که این میزان اعتبار برای بازسازی و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

اختصاص اعتبار ۱۰ میلیاردتومانی برای مقابله با خشکسالی در گیلان/۳۶ ایستگاه پمپاژ آب به مدار باز می‌گردد
کلانشهر : صالح محمدی در خصوص امکانات و تجهیزاتی که این سازمان  برای  کشاورزان  در نظر گرفته است، اظهار داشت: در سال جدید حدود ۱۸۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی از قبیل تراکتور، تیلر، نشاکار برنج، وجین‌کن، سم‌پاش، پمپ آبیاری، کمباین برنج، دروگر برنج و تجهیزات باغبانی و تجهیزات شیلاتی، تجهیزات دامپروری و جنگل و مراتع اعتبار به شهرستان‌های ما تخصیص‌داده‌شده تا با عاملیت بانک کشاورزی متقاضیان شناسایی و به بانک  معرفی شوند.

وی  افزود: تولیدکنندگانی که نیاز به تسهیلات برای  تهیه تجهیزات در حوزه‌های زیربخش کشاورزی دارند می‌توانند با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و ثبت‌نام در سامانه جامع تسهیلات بانکی مربوط به وزارت جهاد کشاورزی ثبت‌نام کنند و به ترتیب اولویت و نوبتی که به آنها تعلق می‌گیرد به بانک عامل برای دریافت تسهیلات و ماشین‌آلات و تجهیزات معرفی می‌شوند .این تسهیلات برای ۸۰ درصد از مبلغ ماشین‌آلات است.

اختصاص اعتبار 10 میلیاردتومانی برای مقابله با خشکسالی در گیلان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت:امسال10 میلیارد تومان اعتبار برای مقابله با خشکسالی در  گیلان در نظر گرفته شده است که  این میزان اعتبار برای بازسازی و تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها در نظر گرفته می‌شود.

وی تاکید کرد: رؤسای ادارات شهرستانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان باید با این بودجه ایستگاه‌های پمپاژ خارج شده از شبکه آبیاری را وارد شبکه کنند. شهرستان‌های رضوانشهر، لنگرود و آستانه‌اشرفیه تاکنون شروع به کار و موفق به بازگرداندن چند ایستگاه شده‌اند و سایر شهرستان‌ها در ادامه در حال انجام کار هستند.

محمدی  گفت :پیش‌بینی می‌شود ۳۶ ایستگاه پمپاژ آب به مدار باز گردند که می‌توانند در مبارزه با خشکسالی امسال مثمر ثمر باشد.

پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش پس از اصلاح روش پرداخت یارانه‌ها

وی در خصوص آزادسازی یارانه‌ها و حمایت جهاد کشاورزی از تولیدکنندگان با بیان اینکه در پی اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها و اصلاح قیمت نهاده‌های دامی، به‌منظور حمایت از دامداران و مرغداران استان و حفظ ثبات و تداوم تولید تسهیلات سرمایه در گردش با سود ۱۰، ۱۲ و ۱۵ درصد، برای تأمین نقدینگی به واحدهای تولیدی دام و طیور اختصاص‌یافته است، گفت: شعب عامل بانک کشاورزی در استان آماده پرداخت تسهیلات مذکور به تولیدکنندگان استان هستند و متقاضیان دریافت تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه سیتا به نشانی cita.maj.ir درخواست خود را ثبت نمایند و پس از ثبت‌نام از طریق مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به شعب بانک کشاورزی معرفی خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در خاتمه خاطرنشان شد: برای پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان دام و طیور، مانع‌زدایی شده است؛ مطابق تأکید مقام عالی وزارت برای سهولت امر پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان دام و طیور، تمامی موانع به‌وسیله بانک مرکزی برطرف شده است و کلیه دامداران و مرغداران فعال استان می‌توانند از تسهیلات مذکور بهره‌مند شوند.

 



نویسنده: نوشین میربلوک

نظر شما:

security code