بدلیل انسداد مجرای تنفسی؛

سید محمود دعایی،مدیر موسسه اطلاعات درگذشت/تصاویر


۱۴۰۱/۰۳/۱۵ - ۱۹:۰۶ | کد خبر: ۲۲۲۲۴ چاپ

حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی، مدیرموسسه اطلاعات ایران ظهر امروز ـ یکشنبه ـ ۱۵ خرداد ماه ـ در سن ۸۱ سالگی بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

سید محمود دعایی،مدیر موسسه اطلاعات درگذشت/تصاویر
کلانشهر : این روحانی فعال عرصه فرهنگ و هنر، در سن ۸۱ سالگی در بیمارستان آتیه تهران درگذشت.

فرزند و برخی از همکاران سیدمحمود دعایی، خبر درگذشت او را تایید کردند.

دعایی متولد ۳۰ فروردین ماه ۱۳۲۰ در شهر یزد بود که از سال ۱۳۵۹ تاکنون سرپرستی موسسه اطلاعات را بر عهده داشت. او عضو مجمع روحانیون مبارز از سال ۱۳۶۶ تاکنون و نماینده شش دوره ابتدایی مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا سال ۱۳۸۳ بوده‌ است.

حجت‌الاسلام دعایی یکی از همراهان امام (ره) در دوران اقامت در شهر نجف بود. او سفیر ایران در عراق بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ بود.

این روحانی فعال در عرصه رسانه، در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار عرصه فرهنگ و هنر را دریافت کرده بود.

دعایی همچنین از سوی انجمن دفاع از آزادی مطبوعات موفق به دریافت قلم طلایی به عنوان چهره شاخص فرهنگی شد که او این جایزه را به موزه حضرت علی بن ابیطالب در قم اهدا کرد.

حجت الاسلام محمود دعایی در بسیاری از مراسم های تشییع پیکر هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر حضور داشت و نماز میت با امامت وی قرائت می‌شد.

هفت سال پیش، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی وقت قوه قضائیه که اکنون ریاست این قوه را بر عهده دارد، گفته بود که محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات به اتهام انتشار عکس و خبر از محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین ایران در روزنامه اطلاعات تفهیم اتهام شده و پرونده او آماده رفتن به دادگاه است.
در واکنش به این خبر محمود دعایی گفته بود که سیاست این روزنامه در قبال انتشار عکس و سخنان محمد خاتمی تغییری نخواهد کرد.
او توضیح داده بود که در نامه‌ای خصوصی به رهبر انقلاب از او برای چاپ اخبار و عکس محمد خاتمی اجازه خواسته بود.
سرپرست موسسه اطلاعات توضیح داده بود که رهبر جمهوری اسلامی در پاسخ به نامه او، نوشته بود که «من هم مثل تو فکر می‌کنم اما نه به نرمی دل تو.»
مراسم خاکسپاری محمود دعایی، فردا، دوشنبه ۱۶ خرداد از محل حسینیه جماران در تهران برگزار خواهد شد.

                         تکمیلی

ساعاتی بعد از اعلام خبر درگذشت دعایی،خبرگزاری ایرنا نوشت:بر اساس اطلاعات اولیه، مرحوم سید محمود دعایی در روزهای اخیر حالات سرماخوردگی داشت و شب گذشته با تشخیص آبسه گلو و انسداد مجرای تنفسی در بیمارستان بستری و ساعتی پیش درگذشت.


سید محمود دعایی،مدیر موسسه اطلاعات درگذشت/تصاویر

نظر شما:

security code