پیوند و دلبستگی مردم به کتاب و کتابخانه را تقویت کنیم

فرماندار رشت، گسترش فضای مجازی را موجب کمرنگ شدن بحث مطالعه طی سال های اخیر دانست و افزود: لازم است با ارائه طرح ها و ایده های نو و خلاقانه پیوند، گرایش و دلبستگی بین مردم و کتاب، کتابخانه و مطالعه را همچنان حفظ و تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، میرشمس مومنی زاده در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان رشت، نقش کتاب و مطالعه را در ارتقای فرهنگ عمومی بسیار روشن دانست و اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم از ظرفیت انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان برای ارتقای فرهنگ عمومی جامعه بهره بگیریم.

وی گسترش فضای مجازی را موجب کمرنگ شدن بحث مطالعه طی سال های اخیر دانست و افزود: لازم است با ارائه طرح ها و ایده های نو و خلاقانه پیوند، گرایش و دلبستگی بین مردم و کتاب، کتابخانه و مطالعه را همچنان حفظ و تقویت کنیم.

فرماندار شهرستان رشت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را کم هزینه ترین اقدام برای ارتقای فرهنگ عمومی دانست و یادآور شد: مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی به مراتب پر هزینه تر از هزینه کرد برای کتاب و کتابخوانی است. البته باید زمینه های لازم را برای حضور اصناف و اقشار و سنین مختلف در فضای کتابخانه فراهم کنیم.

این مقام مسئول با تاکید بر لزوم استانداردسازی فضای کتابخانه ای شهرستان، عنوان کرد: باید علاوه بر توسعه فضای فیزیکی کتابخانه ها، فضاهای موجود را نوسازی کنیم و کتاب های متناسب با نیاز روز جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان را فراهم و خدمات رفاهی لازم را در کتابخانه های عمومی به وجود آوریم.

مومنی زاده همچنین خواستار مشارکت بخش خصوصی و خیرین در امر توسعه فضای کتابخانه ای شد و گفت: نونهالان و کودکان باید قبل از شکل گیری شخصیتشان با کتاب انس و الفت پیدا کنند تا فضای مجازی نتواند فاصله ای بین آنان با کتاب ایجاد کند.

 

وی پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی را جزو ماموریت های شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: باید بین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان با شهرداران تعامل و همدلی وجود داشته باشد.