گویا دیگر نیازی به مردم نیست!

از شعار تئاتر برای همه تا بلیت ۷۰۰ هزار تومانی یک کنسرت-نمایش


۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۲:۲۰ | کد خبر: ۲۲۲۴۱ چاپ

بلیت کنسرت - نمایش «سی صد» با قیمت ۷۰۰ هزار تومان رکورد تازه‌ای در دو حوزه تئاتر و موسیقی را به ثبت رساند.

از شعار تئاتر برای همه تا بلیت ۷۰۰ هزار تومانی یک کنسرت-نمایش
کلانشهر :از دوره مدیریت حسین پارسایی بر مدیریت تئاتر کشور حدود ۱۸ سال می‌گذرد، او که خود بعدها (سال ۹۷) با اجرای نمایش‌هایی چون «بینوایان» به عنوان کارگردانی لاکچری‌باز معروف شده، در دوره مدیریتش جزو مدافعان خصوصی‌سازی تئاتر (دریافت نکردن یارانه از دولت) با شعار تئاتر برای همه بود. اگر هدف او از خصوصی‌سازی تئاتر، امکان و توان همه مردم برای دیدن تئاتر بود که در این امر شکست خورد و اتفاقا بخشی از تئاتر از آن دوره به یک کالای فرهنگی لوکس و خارج از دسترس مردم تبدیل شد. پارسایی که در زمان اجرای نمایش «بینوایان» نتوانست جواب قانع‌کننده‌ای در توجیه گرانترین بلیت تاریخ تئاتر و اجرا در هتل اسپینانس پالاس داشته باشد، مسیری برای این نوع تئاتر اشرافی باز کرد که هنوز هم ادامه دارد.

روز ۱۲ خردادماه نشست خبری کنسرت – نمایش «سی‌صد» در کاخ سعدآباد برگزار شد. «سی‌صد» کاری از سهراب پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی و آهنگسازی تهمورس پورناظری است و با حضور رضا بهرام به عنوان خواننده به صحنه می‌رود. در این اثر، بازیگرانی چون بهرام رادان، امیر جدیدی، مهران غفوریان، غزل شاکری، دل‌نیا آرام و… به عنوان بازیگر حضور دارند و تهیه‌کنندگی این پروژه را هم محمدحسین توتون‌چیان برعهده دارد.

قیمت بلیت این کنسرت – نمایش، از ۷۰ تا ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده است! با این قیمت،‌ رکورد جدیدی در طول تاریخ برای یک اجرای این‌چنینی ثبت شد. زیرا در گرانترین کنسرت یا نمایش‌های سال های گذشته چنین رقمی حتی برای بلیت الیاس یالین تاش (به اجرا نرسید ولی مقدمات اجرای کنسرت در کیش فراهم شد) لئو روخاس و جیبسی کینگ به عنوان هنرمندان خارجی هم در نظر گرفته نشده بود.

در نشست خبری این کنسرت – نمایش اکثر بازیگران و خواننده‌های حاضر، لباس مشکی پوشیده و با خانواده جا‌ن‌باختگان حادثه آبادان ابراز هم‌دردی کردند، که البته کاری پسندیده بود، اما این هنرمندان باید بدانند برای مردمی بودن لازم است گاهی از حق خود بگذرند. درست است که هزینه تولید اثر هنری در جامعه همزمان با تورم بالا می‌رود یا اقتصاد هنر هم باید رونق گیرد اما در جامعه‌ای که نیاز به نشاط و نفس تازه دارد،‌ همه در قبال یکدیگر مسئولیم.

نظر شما:

security code