ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی گیلان از فردا یک ساعت زودتر آغاز خواهد شد.

ادارات و بانک های گیلان از فردا یک ساعت زودتر شروع به کار می کنند

کلانشهر: استاندار امروز در کارگروه تقاضا و مدیریت مصرف برق گیلان با اشاره به آغاز اجرای طرح مدیریت مصرف برق دستگاه‌های اجرایی از فردا گفت: این طرح با هدف کاهش مصرف برق و جلوگیری از خاموشی‌ها در گیلان اجرا خواهد شد.

دکتر اسدالله عباسی افزود: ساعت کاری ادارات از فردا از ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

استاندار همچنین تصریح کرد: این طرح از فردا یک ماه بصورت آزمایشی در گیلان اجرا می‌شود و در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

وی گفت: هماهنگی‌های لازم برای فعالیت واحد‌های صنعتی و نحوه مدیریت مصرف برق این واحد‌ها هم انجام شده تا آن‌ها در روند تولیدشان دچار مشکل نشود.

استاندار با بیان اینکه مشترکان برق به ویژه کشاورزان ومشترکان خانگی در صورت رعایت الگوی مصرف ازمشوق‌های این وزارتخانه برخوردار می‌شوند افزود: اوج مصرف برق از ساعت ۱۲ تا ۱۸ است و در صورت همراهی مشترکان شاهد پایداری شبکه برق در استان خواهیم بود.

دکتر عباسی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به کاهش مصرف برق هستند از لزوم کاهش ۳۰ درصدی مصرف در ساعات اداری و کاهش ۶۰ درصدی در ساعات غیر اداری خبرداد وگفت: روند مدیریت مصرف را از استانداری شروع می‌کنیم و دستگاه‌های اجرایی هم موظف به رعایت این اصل مهم هستند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای گیلان هم در این نشست با اشاره به اجرای طرح مدیریت مصرف برق در گیلان گفت: این طرح با هدف رعایت الگوی مصرف و کاهش مصرف برق در فصل گرما اجرا خواهد شد.

بهمن داراب زاده با بیان اینکه ۱۴ تیر پارسال بیشترین میزان مصرف برق با مصرف ۲ هزار و ۱۹ مگاوات در گیلان به ثبت رسید افزود: پیش بینی می‌شود امسال در اوج مصرف برق بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان مصرف شود که این امر ضرورت مدیریت مصرف برق را درگیلان دو چندان می‌کند.