مدیر کل جدید بنادر و دریانوردی استان گیلان:

در گیلان دانشگاه دریانوردی احداث می‌شود


۱۴۰۱/۰۳/۱۶ - ۱۷:۳۵ | کد خبر: ۲۲۲۶۲ چاپ

طبق آمار گیلان جزو ۳ استانی است که بیشترین دریانورد را به صنعت کشتیرانی وارد می کند.

در گیلان دانشگاه دریانوردی احداث می‌شود
کلانشهر: مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اهمیت رونق اقتصادی و افزایش ترافیک بنادر تاکید کرد: در نظر داریم بازاریابی گسترده ای را در حوزهای جذب کالا، کشتی، ترانزیت و سرمایه‌گذار اقدام کنیم و در این زمینه باید جهادی کار کنیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی خمسی در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه راه اندازی دانشگاه دریانوردی را مورد پیگیری قرار دارد، اظهار داشت: طبق آمار گیلان جزو ۳ استانی است که بیشترین دریانورد را به صنعت کشتیرانی وارد می کند.
وی افزود: در همین راستا با پیگیری هایی که از دانشگاه های پایتخت داشته سعی بر آن داریم که دانشگاه دریانوردی در مقطع کارشناسی برای کشتی های اقیانوس پیما در استان گیلان راه اندازی و به بهره برداری برسد تا جوانان گیلان و شمال کشور برای ادامه تحصیل از آن بهره مند شوند.
یونسی با بیان اینکه ارتقای ایمنی دریایی و بندری یکی از شاخص های مهم در همه بنادر جهان است، خاطرنشان کرد: برنامه ویژه ای در این زمینه داریم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد سوانح به دلیل بارگیری نامناسب رخ می دهد و این مساله را حتی در پیشرفته ترین بنادر شاهد هستیم، تصریح کرد: تلاش داریم این مساله را به حداقل برسانیم.
وی با اشاره به گام برداشتن در راستای منویات رهبر انقلاب و تحقق شعار سال متذکر شد:رونق اقتصادی برای ما بسیار مهم است و بازاریابی گسترده‌ای در حوزهای مربوطه از جمله جذب کالا، کشتی، ترانزیت و سرمایه‌گذار خواهیم کرد زیرا اعتقاد داریم فعالیت اقتصادی باید ریشه ای انجام شود و در این زمینه باید جهادی کار کنیم.
یونسی اهمیت و مدیریت لایروبی را بسیار مهم دانست و گفت: با توجه به اینکه بندر انزلی در مجاورت تالاب است، رسوب گذاری در آن بالا بوده و باید آن را مدیریت کنیم تا با ایجاد عمق مناسب شرایط برای خدمات دهی به کشتی ها با آبخور بالا فراهم شود.

گفتنی است «حسین یونسی خمسی» دارای مدرک کارشناسی ارشد امور دریایی، معاون اداره کل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، رئیس اداره امور دریایی بندر امیر آباد، رئیس اداره آموزش بندر امام خمینی (ره)، کارشناس بازرسی فنی کشتی‌های اقیانوس پیما و کارشناس مسئول شناورهای خدماتی در بندر ماهشهر را در کارنامه خود دارد.  او جانشین حمیدرضا آبایی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان شد.

نظر شما:

security code